• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van blad ook zichtbaar in UserForm op andere manier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Battin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2016
Berichten
32
Hallo allemaal,

Na een zeer goede zoekopdracht op het internet, zowel op dit forum als google, ben ik helaas mijn oplossing nog niet tegen gekomen.

Mijn vraag is: op de afbeelding zien jullie 2 vensters.
Untitled-2.jpg

De bovenste is het werkblad "Vroegboekingen" en de onderste is de Userform (werkend)
De achtergrond van de Userform is een afbeelding, die even dient om het geheel te visualiseren.

In het werkblad staan alle vroegboekingen die wij hebben binnengekregen (dit zijn voorbeelden) en die ik heb ingevoegd d.m.v. een andere userform (welke de gegevens direct doorschrijft naar dit werkblad).


Bestaat er een mogelijkheid deze gegevens, ook in de userform zichtbaar te krijgen? Wellicht d.m.v. een Dynamic Picture of iets degelijks.
De bedoeling is wel dat de opmaak hetzelfde blijft (zoals de headings, lettertype en grote letters, grote rijen en kolommen)

Alvast bedankt voor de genomen moeite
 
Zoals je die pijl hebt gemaakt kan je dat bovenste gedeelte ook kopiëren en dan plakken in het onderste gedeelte.
Daar zijn Picture Edit tools genoeg voor.
 
Maar wordt het dan ook ge-update als er nieuwe toegevoegd zijn aan de vroegboekingen sheet?
 
Ik denk niet dat je de hint begreep. Plaats je document, niet een plaatje.
 
Call me stupid, maar ik begrijp het dan echt niet. :shocked:
Kun je hier een voorbeeld bestand voor geven? :eek:
 
Ik ga mijn best doen :)

Eigenlijk moet je mijn "systeem/programma" zien als standalone software.
Wanneer jij het bestand opent, wordt alles verborgen en krijg je alleen een UserForm te zien. Vanuit deze Userform, klik je door naar andere userforms om daar data in te voeren of te zien. De data die jij invoert, wordt opgeslagen in een werkblad en in dit geval, kun je data terug vinden in een andere userform, om bijvoorbeeld te checken hoeveel vroegboekers je al hebt, of iets dergelijks.

EDIT: Ik ben bang dat mijn .xlsm bestand traag gaat worden, aangezien er behoorlijk veel UserForms gebruikt worden.
Als er een mogelijkheid bestaat, om excel dusdanig te verbergen dat alleen cellen zichtbaar zijn (dus zonder ribbon, tabbladen etc.etc), zou ik kunnen werken met veel minder UserForms.
 
Laatst bewerkt:
En om daar antwoord op te kunnen geven hebben we dus dat Excel document nodig.
 
Code:
Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",False)"
 
Maar dat verwijderd alleen de Ribbon, maar de rest niet jkpieterse. ;)
Misschien dat er mensen zijn die iets met het bestand kunnen. Lukt dit niet, zal ik mij zeker gaan verdiepen in het verbergen van Excel etc.
 
Volgens mij staat de juiste code al als commentaar in de Workbook_Open sectie.
 
Dat is de code om het werkblad te verbergen. Klopt, die werkt ook (maar ik heb hem uit gezet, zodat ik aanpassingen kan maken) :)
Waar het mij om gaat, is de vraag in de eerste post. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Omdat jij schreef:
Als er een mogelijkheid bestaat, om excel dusdanig te verbergen dat alleen cellen zichtbaar zijn (dus zonder ribbon, tabbladen etc.etc), zou ik kunnen werken met veel minder UserForms.

heb ik je de code gegeven waarmee je het lint verbergt. De overige elementen zijn eenvoudig via de macro recorder op te zoeken, zoals het verbergen van de tabs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan