• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule werkt niet meer na wijziging in bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

MPeters

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2018
Berichten
5
Goedendag,

Voor een berekening maken wij al jaren gebruik van een excel sheet.
Echter we hebben steeds meer informatie nodig en willen steeds meer bewaren waardoor er wijzigingen in de sheet aangebracht worden.
Ik dacht zelf dat de oplossing simpel was, maar helaas.
Het is de bedoeling dat de formule de cel AG vult met informatie uit een voorgaand tabblad (welke we handmatig kiezen en dus in de formule aanpassen). De informatie op een voorgaand tabblad staat in kolom AH.

Ik krijg geen bijlage hierbij :(
 
Er staat #VERW in die formule.
Kennelijk is het tabblad waar deze naar verwees verwijderd.
 
Nee deze stond er al die jaren al in, wij passen deze zelf aan naar het tabblad waarin gezocht moet worden.

Dus bij het voorbeeld, wanneer ik zoek in tabblad 0118 pas ik #VERW aan naar '5217'
Bij 0218 moet er gezocht worden in 0118 enz enz daarom staat daar #VERW :)

Hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen verduidelijken.
 
Ik zou beginnen de formule in AG iets te versimpelen, en aanpassen aan het vergrote gevraagde zoekbereik. Kolom AH in de matrix is de 34e Kolom.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A11;'0118'!$A$10:$[COLOR="#FF0000"]AH[/COLOR]$233;[COLOR="#FF0000"]34[/COLOR];0);0)
Doet deze wat je wilt?
 
Laatst bewerkt:
JAH!! Heel erg bedankt!!!

Kan je me ook uitleggen wat het verschil is tussen deze 2 formules???
Ben het met je eens als de korte werkt, waarom moeilijk doen, maar deze lange komt ook hier van het forum (jaren geleden).

Die aanpassing naar AH had ik wel bedacht maar die 34 niet!
 
ALS.FOUT of ALS.NB is er in latere versies in excel bijgekomen om formules zoals in jouw sheet korter te maken. In je originele formule staat 2x de VERT.ZOEKEN functie [=ALS ISFOUT(VERT.ZOEKEN) dan 0 anders VERT.ZOEKEN] met dus 2x zoveel kans op fouten... lees ook de help van excel maar eens door voor meer informatie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan