• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als(EN formule: enkel iets berekenen in kolom C als iets in A en B staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaraW

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2017
Berichten
14
Hallo,

Ik wil in F1 een berekening doen. Dit mag enkel gebeuren als in A1 EN E1 iets ingevuld wordt.
Als slechts in A1 of in E1 iets wordt ingevuld mag er niets verschijnen.
momenteel heb ik dit:

=ALS(EN(A1="";E1="");"";E1-7)

Met deze formule verschijnt er niets als ik iets in A1 zet maar wel altijd als ik iets in E1 zet...

Iemand raad?

alvast bedankt
 
Probeer deze eens:
=ALS(EN(A1<>"";E1<>"");E1-7;"")
 
Volgens mij sluit je met deze formule niet uit als er in A1 of E1 iets staat en zal deze dan altijd E1-7 berekenen.

Zonder bestand is dit mijn beste optie:
Code:
=ALS(EN(NIET(A1="");NIET(E1=""));E1-7;"")
 
Volgens mij sluit je met deze formule niet uit als er in A1 of E1 iets staat en zal deze dan altijd E1-7 berekenen.

Zonder bestand is dit mijn beste optie:
Code:
=ALS(EN(NIET(A1="");NIET(E1=""));E1-7;"")

deze doet ook wat ik wil. :) De logica van deze is dus
als EN A1 niet leeg is en E1 niet leeg is dan doet hij E1-7 en anders blijft het leeg.
is het zo?
 
Dat klopt, en is bij beide functies gelijk.
Ik gebuik ongelijk aan en Kristiaan gebruikt NIET gelijk aan.
Wat op hetzelfde neerkomt ;)
 
Ja dat klopt helemaal!

Jouw oorspronkelijke formule gaf alleen een lege cel als A1 EN E1 allebei leeg zijn. Als je iets invult in A1 dan was niet A1 EN E1 leeg, dus dan berekende Excel (E1-7).

Zowel de formule als Edmoor als die van mij draait de redenatie eigenlijk om, waardoor er alleen iets gebeurd als beide cellen niet leeg zijn.
 
Haha sorry Edmoor, ik heb blijkbaar de gewoonte om vlak nou jou te reageren:D
 
Geen probleem uiteraard. Daar is iedereen vrij in :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan