• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen splitsen uit een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wtr2016

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2016
Berichten
43
Ik heb een bestand met daarin in één cel volledige namen; initialen, tussenvoegsels en achternamen. In allerlei soorten en maten.
bijv. van der, vd, alleen achternaam, een of meerder voorletters etc.

Hoe krijg ik deze in aparte cellen met een formule o.i.d.? Het gaat nu nog om 700 rijen, maar het gaan er meer worden.
Als voorbeeld bestand heb ik dit toegevoegd (Excel-namen.xlsx), waarbij ik de kolommen 'initialen', 'tussenvoegsel' en 'achternaam' formulegewijs ingevuld zou willen hebben.

Is dit mogelijk?
 

Bijlagen

  • Excel-namen.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 100
Door eens grondig te zoeken in dit forum,
Dit is al zo vaak tot alle (on)tevredenheid voorbijgekomen in alle vormen.
 
Blijkbaar is zoeken niet uw grootste troef:

Tik dit eens in Google: namen splitsen excel
 
@jppieterse

Flash Fill lijkt wel aardig maar is zinloos bij tussenvoegsel "van der", van, de, ter etc. maar vooral bij dubbele namen zoals "Jansen - Pietersen"
 
Flasfill brengt je tot 90-95% verdeling van de namen, de rest moet je inderdaad manueel langsgaan. Maar dat zal je met iedere methode of macro waarschijnlijk moeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan