• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

controle op ingegeven datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
Berichten
309
beste,

in bijgevoegd voorbeeld, zou ik in kolom AA de waarde ok of niet ok willen laten verschijnen. OK indien de verschillen in de kolommen C en J, + het verschil in kolom K en R niet groter zijn dan 15 minuten. Op zich niet zo een groot probleem maar enkel als de kolom een nul bevat heb ik wel een probleem , bijvoorbeeld de nul waarde in cel R5.

Weet iemand een simpele oplossing? In het voorbeeld staan maar 4 rijen maar in de praktijk staan er een duizendtal. Indien mogelijk graag een formule die je gewoon kan doortrekken in kolom AA. De kolommen D tot en met I , L tot en met Q, T tot en met Y kunnen zowel getallen als woorden zijn. Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
 
En wat is nu exact het probleem? Alle verschillen zijn minimaal een jaar. Waarom is R4 rood?
 
Ben je hier mee geholpen?

Code:
=ALS(J3-C3+R3-K3<15;"OK";"niet OK")
 
beste,

sorry niet zo heel duidelijk geweest. In kolom AA zou ok moeten komen als het verschil tussen kolom C en de kolom J niet groter is dan 15 minuten EN het verschil in kolom R niet groter dan 15 minuten met kolom K. in het voorbeeld heb ik maar drie verschillende start en einddatums gegeven maar in werkelijkheid zijn er twaalf.

hopelijk een beetje beter uitgelegd?

Cel R4 is rood omdat de waarde in cel R4 niet correct is en geeft als resultaat in cel AA4 "niet ok". 01/01/2018 8:00 is immers groter dan 15 minuten met de waarde in cel C4, namelijk 01/07/2015 5:45
 
Ik heb werkelijk geen idee met wat je wil. Hoe staat het overigens met jouw andere vragen?
 
Havana,

Ik snap er eerlijk gezegd geen hout van. Een jaar heeft 525600 minuten
Code:
=60*24*365
of 527040
Code:
=60*24*366
als het een schrikkeljaar is, dus gemiddeld 525960 minuten
Code:
=60*24*365,25
In jou voorbeeld bestand is het verschil tussen J3 en C3 1577880 minuten. Dit lijkt mij duidelijk groter dan 15 dus zou er in AA "niet OK" moeten verschijnen. In dezelfde rij is de startdatum (R3) groter dan de einddatum (K3) wat op zich al opmerkelijk is, maar het verschil in minuten tussen die twee is 1051995 minuten, in mijn beleving ook groter dan 15. En toch zou het resultaat in AA3 volgens jou "OK" moeten zijn.....:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan