• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde duurtijd van een range indien cellen niet leeg zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sp0ns

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2016
Berichten
19
Beste,

G4:G503 bevatten allemaal een startdatum van een onderzoek
H4:H503 bevatten allemaal een einddatum van een onderzoek

Welke formule zou ik kunnen gebruiken om de gemiddelde duur over al deze datums te berekenen?

Code:
=NETTO.WERKDAGEN(G4;H4)
werkt bijvoorbeeld voor de eerste vergelijking maar dit zou over heel de range berekend moeten worden.
Best dient er eerst een controle voor lege cellen (ISGETAL?) ingepland te worden, zodat lege cellen (G en/of H)genegeerd worden.

Dank bij voorbaat,

Maarten
 
Hulpkolom met geschetste formule en daar gemiddelde van nemen?
 

Bijlagen

  • Sp0ns (AC).xlsx
    8,6 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Beste Alex,

Bedankt voor je antwoord. Dit had ik ook al voorzien als oplossing voor mijn probleem maar ik zou graag een overkoepelende formule hebben. Indien dit niet mogelijk zou zijn, hou ik het natuurlijk bij de hulpkolom ;)
 
Zo dan?
Code:
=GEMIDDELDE(ALS(NETTO.WERKDAGEN(G4:G503+0;H4:H503+0)>0;NETTO.WERKDAGEN(G4:G503+0;H4:H503+0);""))
Let op: dit een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen!


Deze zou ook kunnen, maar dan moeten alle periodes wel een begin- en einddatum hebben:
Code:
=SOMPRODUCT(NETTO.WERKDAGEN(G4:G503+0;H4:H503+0))/AANTALARG(G4:G503)
 
Laatst bewerkt:
Alex,

Lijkt naar behoren te werken, bedankt hiervoor !

Nog een vraag, ik heb jouw code :

Code:
=GEMIDDELDE(ALS(NETTO.WERKDAGEN(G4:G503+0;H4:H503+0)>0;NETTO.WERKDAGEN(G4:G503+0;H4:H503+0);""))

Ik heb de code licht aangepast om de resultaten weer te geven in een cel van een ander werkblad. De range heb ik hernoemd naar de titel van een label. Hier krijg ik echter in een oefendocument plots "1" als resultaat ipv "2". Enig idee hoe dit verschil verklaard kan worden?

Code:
=GEMIDDELDE(ALS(NETTO.WERKDAGEN(Tabel1[Aanmelding]+0;Tabel1[Start]+0)>0;NETTO.WERKDAGEN(Tabel1[Aanmelding]+0;Tabel1[Aanmelding]+0);""))

Maarten
 
Gokje:
Code:
=GEMIDDELDE(ALS(NETTO.WERKDAGEN(Tabel1[Aanmelding]+0;Tabel1[Start]+0)>0;NETTO.WERKDAGEN(Tabel1[Aanmelding]+0;Tabel1[[COLOR="#FF0000"]Start[/COLOR]]+0);""))
Zo niet, plaats dan s.v.p. je bestand of een representatief voorbeeld ontdaan van alle gevoelige informatie eens hier.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan