• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren berekenen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uren berekening excel

Hallo Cobbe,

In de bijlage een aantal regels verwijderd om een controle te kunnen uitvoeren van het totaal aantal uren dat de persoon is afgemeld.
Daar gaat nog iets fout
De uren van afmelden zitten de periode van afmelden en aanmelden want dan is de persoon niet beschikbaar

Voorbeeld:
De persoon is per dag een x aantal uren afgemeld dan is hij automatische de overige uren beschikbaar( Dat geldt door iedere dag in de geselecteerde periode)

In de telling H4 gaat deze telling niet helemaal goed.
Als de uren in die cel correct zijn opgeteld zullen de procenten kloppen

Ik hoor graag van u

MvG
RinseBekijk bijlage Uren berekenen beschikbaarheid BMHVD met Macro 23-01-2018(cobbe) (2).xlsmBekijk bijlage Uren berekenen beschikbaarheid BMHVD met Macro 23-01-2018(cobbe) (2).xlsmBekijk bijlage Uren berekenen beschikbaarheid BMHVD met Macro 23-01-2018(cobbe)2.xlsm
 
Uren berekening excel

Hallo Cobbe,

Volgens mij heb ik de oplossing door namen van de cellen te wijzigen

Naam Beschikbaar
Peter van den Berg 66:24

100% Beschikbaar Afgemeld
96 max.uren 69,17% 30,83%


MvG
Rinse
 
Eigenlijk moet steeds de afgemelde periode van 24 uur afgetrokken worden.
 

Bijlagen

  • Uren berekenen beschikbaarheid BMHVD met Macro 23-01-2018(cobbe)2.xlsm
    20,8 KB · Weergaven: 34
Uren berekening excel

Hallo Cobbe,

Ik bedoel een foutmelding in de afgemelde uren

MvG
Rinse
 
Blijkbaar mag alleen @Cobbe reageren?
Als je afgemeld wisselt met beschikbaar moet je dan de formule niet aanpassen? Excel kan standaard geen negatieve tijden weergeven.

In H4
Code:
=ABS(SUMIFS($B:$B;$A:$A;$G4;$D:$D;"afgemeld")-SUMIFS($B:$B;$A:$A;$G4;$D:$D;"Aangemeld"))
 
Uren berekening excel

Goedenavond,

Mocht ik de indruk hebben neergelegd dat alleen Cobbe mag reageren is zeker niet mijn bedoeling.
Omdat ik vele reacties van hem heb ontvangen is dit ontstaan.

Ik ben niet heel erg bekend met formules in Excel die iedereen is welkom om mijn vragen te beantwoorden.

Ik ga de laatste formule toepassen

MvG
Rinse
 
Uren berekening excel

Als ik de laatste toegezonden formule invoer in H4 krijg ik #NAAM?

MvG
Rinse
 
Dan moet je even de formule omzetten naar het Nederlands.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan