VBA code gebruiken in ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerwinvdb

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
23
Hallo,

Ik heb een code gemaakt voor een bestand, waarbij je ook een button gebruikt om vanuit excel een mail klaar te zetten.

Wanneer in cel B7 en verder een nummer is ingevuld en je gebruikt de button dan volgt er een foutmelding waarin stond dat cel E7 ook gevuld moest zijn. Wanneer cel E7 is gevuld en kan de button gebruikt worden. Deze code werkt voor alle regels waarbij in kolom b een cel is gevuld.

Nu wil ik deze code gebruiken voor een ander bestand maar dan moeten er meerdere cellen verplicht worden ingevuld. Ik heb het getest met 1 verplichte cel. Maar wanneer ik deze leeg laat volgt er geen foutmelding. Zie hieronder de code.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Sub Spaarie()
With Sheets(1)
For Each v In .Range("B12:B" & .Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
If v.Value <> "" And v.Offset(, 2).Value = "" Then MsgBox "Cel " & v.Offset(, 2).Address & " is leeg.", vbOKOnly + vbInformation, "Let op!": Exit Sub
Next

strbody = "<BODY style=font-size:11pt;font-family:Calibri>Hallo collegae," & "<br>" & "<br>" & "Zie de bijlage voor de te verwerken dc artikelmutaties." & "<br>" & "<br>" & "Graag een reactie wanneer de lijst is verwerkt." & "<br>" & "<br>" & "Alvast bedankt."
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
.Display
.To = "IAMsupport@sligro.nl"
.Subject = "DC artikelmutaties"
.HTMLBody = strbody & .HTMLBody
.Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName
.Display 'of Send
End With
End With
End Sub
 
Volgens mij heb je helemaal geen code gemaakt alleen die van @Spaarie gebruikt. Plaats voor de leesbaarheid code tussen codetags en doe er voor het gemak ook maar even het document bij.
 
Ander issue

Beste VenA,

Klopt deze code is van Spaarie. Excuses!!

Het is me ondertussen gelukt om de code voor meerdere verplichte cellen te laten gelden.

Echter wanneer regel 12 en 13 (eerste invulregel in bestand) worden ingevuld, dan wordt alleen de inhoud van regel 12 verzonden via de mailbutton. Weet jij waar dit aan kan liggen?

Groet,
 
Zonder het bestand en de laatste aanpassingen te zien zou ik denken dat je het bestand eerst moet opslaan en dan pas verzenden.

Nb. Plaats code tussen codetags voor de leesbaarheid.
 
@V&A

Deze OP is pas zes jaar bij het forum geregistreerd......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan