• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cuulio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2018
Berichten
2
Hallo iedereen,

Ik zou willen dat er in kolom 2 een waarde komt als er in kolom 1 een bepaald woord staat. Kolom 1 heb ik al zo ingesteld dat je kan kiezen uit bijvoorbeeld persoon 1, persoon 2 en persoon 3. Nu zou ik willen dat in kolom 2 ernaast automatisch een bedrag komt dat vasthangt hieraan. Bijvoorbeeld:

Persoon 1 = € 100,00
Persoon 2 = € 200,00
Persoon 3 = € 300,00

Met andere woorden als in kolom 1 'persoon 1' staat moet in kolom 2 automatisch '€ 100,00' komen, als in kolom 1 'persoon 2' staat moet in kolom 2 automatisch '€ 200,00' komen enz.

Ik heb op een ander tabblad ook deze gegevens gezet zodat ik daar naar kan verwijzen, moesten deze bedragen ooit veranderen dat ik het enkel daar moet aanpassen.


Alvast bedankt.
 
in b2:
=als(a1="persoon1";100;als(a1="persoon2";200;als(a1="persoon3";300;"")))

zou moeten doen wat je wilt

Kees
 
Dankuwel het werkt.

Heb de waardes wel handmatig ingevuld in de formule en niet verwezen naar mijn tabblad, weet niet hoe ik dit moet doen.
 
Zet in plaats van 100, 200 of 300 in de formule het volgende:

Blad2!A1
Blad2!A2
Blad2!A3

als daar de bedragen staan op Blad2. Of natuurlijk de naam van het blad als dat een andere naam heeft.

Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan