• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kruistabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

auroraatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2018
Berichten
3
Hallo allemaal,
voor mijn studie moet ik een aantal opdrachtje in excel uitvoeren, alleen snap ik het onderdeel kruistabellen niet goed.
De vraag luidt: De populatie werknemers is verdeeld in drie groepen: werknemers met een mbo- achtergrond, met een hbo-achtergrond en met een universitaire achtergrond. Gebruik de optie draaitabel waarmee nagegaan kan worden of het aandeel vrouwelijke werknemers in deze drie groepen verschilt.

Nu moet ik de gegevens die ik in een vorig blad had zo in een tabel zien te krijgen:

2018-01-18.png

Ik kom helaas niet verder dan dit:

Schermopname (20).png
Nu is het probleem dat ik mannen en vrouwen apart in dezelfde draaitabel moet zetten en dat krijg ik maar niet voor elkaar.

Heeft iemand enig idee?

alvast bedankt!

ps. er zit een bijgevoegde bijlage (bijgevoegde kleine afbeelding) bij met een grafiek alleen die hoort er niet bij. Op een of andere manier krijg ik dat niet verwijderd.
 

Bijlagen

  • Schermopname (8).png
    Schermopname (8).png
    84,4 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
Welkom hier.

Allereerst een tip: met een excelvoorbeeldje (geen plaatje) krijg je sneller een geschikt antwoord. Voor deze ene keer heb ik je gegevens overgetypt.

Bestudeer bijlage eens. Zoek je dit?
 

Bijlagen

  • auroraatje (AC).xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 39
bedankt voor de reacties en de moeite!
Helaas kan ik het bestandje van Alex niet openen. ik druk op het bestandje maar er gebeurd niks :(
 
Laatst bewerkt:
nu is het wel gelukt het bestand te openen alleen het is nog niet de oplossing op mijn vraag helaas :(
Het is niet de opdracht op de tabel over te typen maar ik moet van een groot aantal gegevens vanuit een draaitabel een kruistabel maken.
en die percentages van die mannen en vrouwen krijg ik helaas maar niet apart.
toch heel erg bedankt voor de inspanning!
 
Hallo,
Als het goed is verschijnt er in een nieuw tabblad van je browser het volgende beeld als je op het bestand klikt:

Screenshot_23.png

Klik op OK en het bestand wordt in Excel geopend
 
Plaats een voorbeeldje, zodat we niet hoeven te zitten fantaseren wat je werkelijk bedoeld
 
Wat Jan zegt: geef eens aan wat jij onder een "kruistabel" verstaat.

Zonder voorbeeld moeten we onze glazen bol weer eens tevoorschijn halen en gokken.

Een alternatieve presentatie in bijlage.
 

Bijlagen

  • auroraatje 2 (AC).xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
alleen het is nog niet de oplossing op mijn vraag helaas :(
Ik zal wel kippig zijn, maar de draaitabel (de term 'kruistabel' komt uit Access) die Alex heeft gemaakt komt 100% overeen met jouw afbeelding. Als je dan toch beweert dat het niet de oplossing is, dan moet je je vraag toch eens beter formuleren.
 
Als je in de tegenwoordige tijd iets wil zul je gebeurt moeten gebruiken in plaats van het voltooid deelwoord gebeurd.

Dat geldt voor JanBG ook als hij het goed bedoelt.
Als je het systematsich fout kunt doen, kun je het ook systematisch goed doen: in het Nederlands eindigt de derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd altijd op een t.

Een draaitabel is altijd op een tabel met gegevens gebaseerd.
Plaats een Excelbestand met die gegevens hier.
Geef ook even de naam van je opleiding en je docent, zodat we die eventueel kunnen waarschuwen, zodat je geen te hoog punt krijgt vergeleken met de andere cursisten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan