• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA datum als criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

jahduajdhads

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2018
Berichten
11
Dag allemaal,

Ik heb een database (tabblad heet Werkgegevens) met in kolom A (vanaf rij 3) datums en in kolom B (vanaf rij 3) opdrachtgevers. In kolom C t/m L staat overige informatie (cliëntnaam, adresgegevens, BSN, telefoonnummer, et cetera). Daarnaast heb ik ook een tabblad (genaamd Lijsten) met daarin de namen van de opdrachtgevers.

Het is mij gelukt om een macro te schrijven die nieuwe tabbladen aanmaakt en deze tabblad de naam van de opdrachtgever geeft, vervolgens door de database elke regel afgaat, in kolom B kijkt wat de naam van de opdrachtgever is (criterium), deze regel van kolom A t/m L kopieert en dan plakt in het nieuwe tabblad van desbetreffend opdrachtgever.

Op deze wijze kan ik alle informatieregels per opdrachtgever sorteren in nieuwe tabbladen.
Code:

Dim newsheet As Worksheet
Dim r As Integer
r = 2

Do Until Sheets("Lijsten").Cells(r, 1).Value = ""
Set newsheet = Sheets.Add
newsheet.Name = Sheets("Lijsten").Cells(r, 1).Value
Opdrachtgever_Opdracht_1 = Worksheets("Lijsten").Cells(r, 1).Value
Worksheets(Opdrachtgever_Opdracht_1).Activate
Worksheets(Sheets("Lijsten").Cells(r, 1).Value).Activate
r = r + 1
Loop



Worksheets("Werkgegevens").Activate
Range("A3").Select
Do Until ActiveCell.Value = ""
Opdrachtgever_ZORG = ActiveCell.Offset(0, 1).Value
Range(ActiveCell, ActiveCell.Offset(0, 11)).Copy
Worksheets(Opdrachtgever_ZORG).Activate
ActiveCell.PasteSpecial
Loop

Echter wil ik proberen het voor mekaar te krijgen om ook de datum als criterium te gebruiken, zodat ik per opdrachtgever ook per maand de informatieregels kan plakken. Dus stel in kolom A staan er datums van 1 januari t/m 31 december, dan wil ik een code hebben om alle informatieregels van alleen een specifiek maand, bijvoorbeeld alleen de datums van de maand januari, te kopiëren naar het tabblad van de opdrachtgever.

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mij hierbij kunnen helpen!

Gr.
 
Welkom op dit forum.

Het helpt enorm (en versneld het aandragen van oplossingen) als je een voorbeeld bestandje plaatst. Maak het klein, zonder privacy gevoelige informatie, maar wel waarheidsgetrouw.
 
Beste JanBG

Hartelijk dank voor je bericht.
Zie bijlage

Gr.
 

Bijlagen

  • VOORBEELD.xlsm
    67,3 KB · Weergaven: 44
Al eens gekeken naar een draaitabel? Waarom plaats je eigenlijk een bestand met 5 lege modules?
 
Dank voor het voorbeeld, maar waar is je macro? Het voorbeeld bestand bevat geen enkele macro.... :confused:
 
@ VenA: Nee ik heb niet gekeken naar een draaitabel. Wat zijn je ideeën voor het probleem waar ik tegen aan loop met het gebruik maken van een draaitabel?
@ JanBG: Ik was gister half gaar. Ik heb nu het juiste bestand toegevoegd.

@Allemaal: Hartelijk dank voor het meedenken!
 

Bijlagen

  • VOORBEELD.xlsm
    72,9 KB · Weergaven: 34
Ik weet niet wat jouw probleem en het doel van dit bestand is. In het bestand 2 oplossingen met hoe je het kan aanpakken.

1. In de tab 'Dt_Wekgegevens' staat een draaitabel met een aantal slicers waarmee je vrij eenvoudig kan filteren.
2. Een opdrachtknop die een formulier opent waarmee je data kan filteren. De gefilterde data wordt weggeschreven in de tab 'Overzicht__temp'

In beide gevallen heb je dus maar 1 tab nodig om, zoals ik de vraag lees, de tijdelijke gegevens beschikbaar te hebben.

Gebruik in iig geen lusje als het met het auto- of geavanceerdefilter kan.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsb
    71,2 KB · Weergaven: 42
Hallo,

De oplossing van VenA werkt als een zonnetje :D, maar de data in Overzicht_temp worden wel steeds overschreven :(. Als dat geen probleem is zou ik deze oplossing gebruiken.
Bij de oplossing die ik gisteren poste, krijg je als je een tweede keer een maand om te generen kiest een foutmelding, omdat er dan al een tabblad met bij voorbeeld de naam Zorg Evi bestaat :evil:. Daarom heb ik dat aangepast. Hoop dat je er wat aan hebt.

Bekijk bijlage VOORBEELD-2.xlsm
 
Beste JanBG en VenA,

Hartelijk dank voor jullie hulp en mooie ideeën. Beide opties hebben mij nieuwe dingen bijgebracht die ik eerder niet kende.
Dank voor jullie inbreng waarmee ik mijn struikelblok heb kunnen oplossen!

Gr.
 
Graag gedaan, zet je je vraag nog even op 'opgelost'?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan