Systeem herstel windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lindeskote

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2014
Berichten
38
Beste allen,

Gisteravond kreeg ik mijn laptop (windows 10) met geen mogelijkheid in beweging. Ik heb toen de aan/uitknop ingedrukt. Waar na het opstarten het blauwe automatisch herstellen scherm tevoorschijn kwam. Dit scherm blijft terug komen elke keer als ik opstart of restart.

Systeemherstel, opstartherstel en zelfs alle opties bij opstartinstellingen werken niet. Omdat ik momenteel in het buitenland geen systeeminstallatiekopiebestand heb, kan ik dit ook niet doen.

Ten einde raad dus voor “deze pc opnieuw instellen” gekozen. Echter (door mijn eigen domme fout) heb ik te weinig geheugen. Dit is het geval bij “mijn bestanden behouden” en bij “alles verwijderen”. De pc is dus op het moment niet opnieuw in te stellen door geheugen gebrek en andere oplossingen in het menu werken ook niet. Gevolg: ik kom niet verder dan het blauwe “automatische herstel scherm”.....

Heeft er iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen en hoe ik het op kan lossen? Ik dacht zelf aan ruimte vrijmaken via defragmentatie via de opdrachtprompt. Zodat ik daarna alsnog voldoende geheugen zal hebben. Alleen dit lukt mij ook niet (zal vast iets fout doen?).

Systeem informatie:
Cpu type: intel core I3-4005U
HDD Model name: kingston RBU-SC100s37120GE
System bios version: V1. 15
GOP version: intel gop driver [5.0. 1036]
Model: acer aspire v3-371

Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen! Ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
Lees veel aannames die niets verder bijdragen, defragmentatie maakt geen ruimte vrij en zo te lezen is het een SSD en dan is het zeker not done en te weinig geheugen? je bedoeld opslagcapaciteit?

Ook kun je een W10 gewoon ophalen en op een stick zetten ermee booten, kun je ook allerlei reparaties mee uitvoeren.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Wel de juiste versie ophalen met de Media Creation Tool.
 
Mijn excuses voor de niet juist, verkeerd gebruikte vaktermen. Het betreft inderdaad een SSD, die dus te weinig opslagcapaciteit heeft. Voor de rest waren de aannames gedaan om het probleem voor jullie zoveel mogelijk uiteen te zetten, wat dus blijkbaar geen nuttige informatie was haha.

Desalniettemin bedankt voor je reactie! Ik kan morgen waarschijnlijk een laptop lenen om het te downloaden. Ik zal het dan gelijk proberen. Even voor mijn duidelijkheid:
-Downloaden ISO bestand mbv de ‘media creation tool’?
-Lege USB-stick
-ISO bestand met bijvoorbeeld ‘Windows USB Download Tool’, op de usb zetten?
-boot-opstart volgorde veranderen
-en vervolgens dus windows installeren vanaf de usb-stick
 
In het begin was het mij niet helemaal gelukt en zat ik te pielen met dat ISO bestand. Dit kwam denk ik doordat ik W10 downloadde vanaf een Macbook op Safari (kan hier ook volledig naast zitten natuurlijk;)). Toen ik het op een Windows computer probeerde kreeg ik wel gewoon de keuze mogelijkheden met de media creation tool en kon ik het gemakkelijk opslaan op een USB-stick. Misschien handig om te weten voor de mensen die dit forum onderwerp ooit nog eens lezen.

Bedankt Lange Pier voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan