Zoeken naar updates Windows Surface RT loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Berichten
252
Ik heb onlangs noodgedwongen mijn tablet met Windows Surface RT (oorspronkelijke versie 8.1, 32 bits) terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen (op een of ander manier was die helemaal volgelopen, mogelijke door de vele Windows-updates in de afgelopen jaren). Dat terugzetten is gelukt (en er is nu weer plenty vrije schijfruimte). Nu loopt echter het zoeken naar Windows updates vast (het zoeken gaat eindeloos door zonder resultaat). Het (automatisch) updaten van Windows Defender lijkt vooralsnog wel te lukken. Iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Dit heb ik allemaal al geprobeerd. Bood geen soelaas.
 
Zit er een virus scanner soms in de weg. Klinkt niet goed als je alles al gedaan hebt.:eek:
 
Heb alleen Windows Defender geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Probleem bij de voorgestelde optie van handmatig installeren is dat - zoals ik al meldde - het zoeken naar updates eindeloos doorgaat zonder resultaat.
 
Ik blijk ook een probleem te hebben met het installeren van apps vanuit de Windows Store. Ik krijg hier als melding: "U kunt deze app niet aanschaffen omdat u momenteel een langzame internetverbinding gebruikt. Probeer het opnieuw via een andere verbinding". Raar want de snelheid van de internetverbinding is normaal.
 
Heb ik helaas ook al geprobeerd. Bij Oplossing 2 -> Opnieuw instellen vanaf USB-herstelmedia -> Stap 9 heb ik "Alleen mijn bestanden verwijderen" gekozen. Ik zou ook nog de andere optie "Het station volledig opschonen" kunnen proberen. Maak dat wat uit denk je?
 
Was ik ook al geweest. Surface-updates handmatig downloaden en installeren lukt niet: voor Surface RT zijn geen msi-bestanden beschikbaar.

Ik denk dat ik binnenkort een keer de optie Opnieuw instellen vanaf USB-herstelmedia -> Het station volledig opschonen ga proberen. Dat duurt wel uren, zo wordt daarbij aangegeven.

Bedankt voor je suggesties.
 
:) Hoera!!! Optie "Opnieuw instellen vanaf USB-herstelmedia -> Het station volledig opschonen" heeft gewerkt. Vervolgens downloaden en installeren van een enorme hoeveelheid updates (tablet is van 2013) duurde wel eindeloos. Ik kan - voor zover ik het kan overzien nu ook weer apps uit de windows store installeren.
 
Nou netje dan. Dan heb je een goed weekend voor de boeg. Groet.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan