• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wekelijkse verandering toeslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpete

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2018
Berichten
3
Heren/dames,

Ik heb een vraag.

Ik heb een begininkoopprijs (neem week1 2018) van bijvoorbeeld 5,-. daarbovenop komt een risico toeslag van 0,15 cent. Daarbovenop komt nog een overhead van 10%. Daarnaast verandert wekelijks de inkoopprijs met een paar cent (naar boven en beneden kan beide). De toeslag overhead krijg ik helaas niet in de formule verwerkt.

De formule is nu in week 1 (week1 + ,15cent) *110%. In week 2 wordt het dus (week 1 + verandering week 2), maar als ik hier weer * 110% neem, stijgt de prijs heel hard omdat je telkens 10% over 10% neemt.

Het moet dus zo zijn dat als ik per week de verandering invul dat deze doorwerkt in de wekelijkse inkoopprijs. (dus beginprijs + risicotoeslag + cumulatieve effect veranderingen) + 10 %

Snappen jullie wat ik bedoel ?

B.v.d.

Groeten,

Piet
 
Heb je al een voorbeeldje om te laten zien wat je al hebt ?
 
Nee hoor ! Ik ga VenA naar Beter ;)
 
Laatst bewerkt:
voorbeeld!

Ik ga me absoluut niet mengen in die discussie:D

had even beter moeten lezen maar hier het voorbeeld.

Het gaat er dus om dat de verrekenprijzen elke week met 10% verhoogd worden voor overhead. Nu hebben wij veel verschillende materialen en klanten dus wil ik graag een formule zodat ik hem kan doortrekken:)

die 10% krijg ik dus niet verwerkt :(

Bekijk bijlage Voorbeeld vraag.xlsx
 
Je kan toch terugrekenen?

week1 = (basisprijs + 15cent) *110%.
week2 = (week1/1,1 + verandering)*1,1
 
Dat klopt Harry,

Hoe langer ik er naar kijk hoe simpeler de oplossing:thumb: misschien te moeilijk gedacht!

danku!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan