• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met kleinste

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomvo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2018
Berichten
1
Hoi allemaal,

ik probeer de kleinste, tweede kleinste en derde kleinste waarde uit een tabel te zoeken en dan te verwijzen naar de kolom er langs, simpel....
Ik blijf echter vastlopen op dubbele waardes, stel dat er 2 keer "0" in de kolom staan wil ik als kleinste bv naam1 hebben en als tweede kleinste naam2, ik blijf echter steeds naam1 krijgen
een voorbeeld van de file in bijlage

alvast bedankt

Bekijk bijlage probleem.xlsx
 
Welkom.

Dat probleem is hier wel vaker aan de orde gekomen. Oplossing is bij elke score een heel klein getal op te tellen op basis van het RIJ-nummer waarin de score staat. Hiermee worden alle getallen uniek en kun je sorteren.

Let op: het betreft matrixfuncties, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen. Zie bijlage.

PS. oplossing is hier met formules, maar je zou natuurlijk ook gewoon een filter boven de tabel kunnen zetten...
 

Bijlagen

  • probleem (AC).xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Of je doet het zo:
 

Bijlagen

  • probleem van Tom.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 29
Hier nog 2 mogelijkheden
Met een hulp kolom of via een draaitabel.
 

Bijlagen

  • probleem tomvo.xlsx
    14,7 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan