• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sommeren en dan grouperen in Pivot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door 2 hulpkolommen op te nemen in de brontabel.
 

Bijlagen

  • Helpmijforum.xlsx
    14,7 KB · Weergaven: 37
De Counif formule krijg ik werkend in mijn eigen file, echter de sumif formule niet. Als ik een standaard sumif formule neem wordt er teveel geteld bij "bedrag". Ik neem aan dat dat te maken heeft met de [] notatie. Hoe krijg ik dit werkend in mijn eigen file. Ik heb de namen al aangepast naar de velden in mijn file. Let op in mijn eigen file staat het geheel niet op volgorde.
 
Als je eigen file anders is dan het voorbeeld, dan zal je dat zelf moeten oplossen. In de 2 hulpkolommen staan 2 methoden hoe je formules kan gebruiken in een tabel.
 
Dat is niet helemaal mijn vraag. Ik vraag wat die [] precies doen en hoe ik dat toe kan passen in een eigen file.

Of gaat de formule die je gebruikt in de eerste hulpkolom er van uit dat het op volgorde staat?
 
Dat kan je prima zelf uitproberen. Toets bv in I1 =sum( selecteer D2 en houdt de L muisknop ingedukt. Sleep vervolgens rustig naar beneden en je zal zien wat er gebeurt in I1.
 
Vrij weinig in mijn originele bestand met >10.000 regels. Iemand nog een oplossing of een uitleg hoe ik dit soort formules met @ in mijn eigen bestand toe pas? =SUMIF([Order];[@Order];[Bedrag])

edit: met Countif en zonder de andere formule werkt het volgens mij nu goed. Ik ben echter nog wel benieuwd hoe ik bovenstaand voor in de toekomst toe zou kunnen passen.
 
Laatst bewerkt:
marka,

VenA heeft de basisgegevens uit jouw voorbeeldbestand omgezet naar en exceltabel.
Als er naar een kolom uit zo'n tabel verwezen wordt, dan verschijnen inderdaad [ en ] in formules.

De oplossing is dus dat je de basisgegevens in je eigen bestand ook converteert naar een excetabel, via het lint tab Invoegen > Tabel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan