• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelingen EXTERNE werkmappen terugvinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

VanBasicNaarExe1

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2018
Berichten
43
mijn achtergrond:
Ik ben mijzelf een beetje excel aan het leren, en dat lukt me redelijk wel. Ik geniet van wat mogelijk blijkt te zijn maar soms kom ik wat tegen dat ik niet zonder hulp kan oplossen.

inleiding:
Ik ben servicemonteur en ben zeer ontevreden over het programma waar mijn baas mee werkt.
Om excel te leren en om een doel te hebben in het programmeren ben ik een redelijk uitgebreid programma aan het schrijven.

inleiding op mijn hulpvraag:
Ik heb voor iedere dag een route geschreven waarin ik vrij nauwkeurig mijn dag kan overzien (hoe laat ben ik bij welke klant of hoe laat ben ik thuis) waarbij iedere verandering in tijd (files, niet thuis - dus tijd over, afwijking in reparatietijd -geschat/werkelijk) direct aangepast kan worden om de rest van de dag in kaart te hebben.

hulpvraag:
Op gegeven moment heb ik vanuit een eerder opgeslagen bestand een deel overgezet (kopiëren/plakken) naar het bestand waarin ik aan het schrijven ben geweest.
sinds dien zie ik meldingen over uitschakelen van koppelingen naar externe werkmappen.
Die koppelingen WIL ik niet eens hebben, maar ik kan ze niet terugvinden om dat aan te passen.

Is er een manier om te zien welke cel(len) deze koppelingen bevatten zodat ik ze kan verwijderen?
 
Kijk op het tabblad 'Data' naar de opties 'connections' en/of 'links'
 
bedankt voor de extreem snelle reactie.



Ik heb in mijn excel (NL) ontwikkelaars staat aan.

gegevens - koppelingen bewerken - koppelingen verbreken
blijft een fout geven bij het opstarten

ik zie waar de gegevens vandaan worden gehaald, maar niet welke cel deze opdracht geeft.


kijk ik in gegevens - query's en verbindingen dan zie ik daar niets staan.

Kijk ik verkeerd?

Martin
 
Mogelijk staan de koppelingen niet in een cel maar in een benoemd bereik.
Kijk eens bij Formules -> Namen beheren (of zoiets)
 
Eenvoudig te bereiken met de toetscombinatie CTRL+F3.
 
Hallo,

Je zegt dat je door middel van kopiëren/plakken gegevens hebt overgezet naar een ander bestand. Is er dan niet gewoon onderstaande gebeurd?

Bestand 1:

Bekijk bijlage 316593

Bestand 2:

Bekijk bijlage 316595

In cel C2 van Proef 2 zie je de volgende code:

Code:
=ZOEKEN(B2;'[Proef 1.xlsx]Blad2'!A:A;'[Proef 1.xlsx]Blad2'!B:B)

Die verwijst naar het oorspronkelijke bestand.

Als je
Code:
[Proef 1.xlsx]
verwijdert zou het opgelost moeten zijn
 
mooie functie die ctr F3. Ik kwam daar de verwijzingen tegen naar groepjes tekst die ik gebruik.

ik heb een screenprint gemaakt van de verwijzing naar een andere map. Dat is de verwijzing die ik eruit wil hebben. Maar dat gaat niet. Ik kwam hem tegen bij koppeling bewerken.
de knop koppeling verbreken haalt deze verwijzing niet weg.
Hoe kan ik die koppeling verwijderen?

schermafdruk excel met fout.png
 
Als je alleen de koppeling wilt vervangen door harde data, is het dan niet voldoende om met CTR + F te zoeken op .xl?

Dan krijg je de cellen waar een koppeling zit met een andere werkmap, als je deze vervangt of verwijdert is dan jouw probleem opgelost?
 
Open het koppelingen venster, klik bron wijzigen en kies het huidige bestand en klik OK.
 
Ik heb het helaas niet kunnen verwijderen. Dat wordt dus een oude backup terugzetten en het programma bijwerken.

Wèl heb ik wat anders mogen ontdekken door jullie reactie.

Door alt-F3 kan ik de groep terugvinden die ik als pulldown gebruik (omdat ik die groep een naam heb gegeven).
Ik zie dat ik daarbij heel makkelijk een regel meer kan toevoegen aan die naam.
door 1 cijfer te veranderen wordt mijn pulldown meteen wat langer. Voor mij een hele fijne ontdekking.

( ik heb zo'n 40 dezelfde pulldowns in mijn programma )

iedereen bedankt voor zover !

Martin
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook de meest recente even naar mij sturen, ik krijg die koppeling er wel uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan