selectief de log in Skype wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
255
In het middenvenster van Skype wordt een logboek weergegeven van de activiteiten met de geselecteerde contactpersoon. Ik bedoel het venster met bv de volgende info: Gesprek met NN, Oproep gemist NN, Gebeld naar NN geen antwoord, Gesprek beëindigd duur xy minuten etc.
Deze lijst wordt steeds langer en langer als er een activiteit met het geselecteerde contact heeft plaatsgevonden en ik vind geen pull down menu met een aanwijzing hoe je die lijst selectief kunt verwijderen. Ik zoek dus de mogelijkheid in Skype dat mij het verwijderen van het log van een geselecteerde contactpersoon toestaat zonder de contactpersoon eerst te moeten wissen . Nog beter hoe kan je een deel van die lijst wissen? Wie kan mij hiermede helpen?
 
Gebruik zelf geen Skype maar kijk hier eens naar. Of deze, onderaan staat een lijst met opties.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me redelijk ingewikkeld. Ik wil ook geen vreemde prg,s op mijn computer. Ik blijf dus zoeken naar een andere oplossing
 
Zal toch wel niet anders kunnen. Vreemd is dat er volgens MS miljoenen Skypegebruikers zijn en dat niemand dan op een dergelijk simpel iets geen direct antwoord kan geven. Aan wie ligt dat dan? Overigens staat geschreven dat de geschiedenis van gesprekken gedurende 30 dagen bewaard wordt en dat dit in te stellen is via de History settings.
 
Ik heb toch iets gevonden in Skype waar je de log bestanden mee kunt wissen. Bij mij beginnen overigens de log bestanden op 2 juli 2016 Dit is dus 1,5 jaar.
De log bestanden kan je wissen door te gaan naar Extra-->Instellingen-->Privacy instellingen-->History verwijderen. Als je op deze laatste knop drukt, krijg je nog wel even een waarschuwing dat alles maar dan ook alle logbestanden en chats van alle contactpersonen in een keer worden gewist. Mijn vraag was nu juist hoe je selectief de logbestanden kunt wissen dus per contactpersoon en dan ook nog ouder dan dd-mm-jjjj. Dit is kennelijk onmogelijk, Overigens kan je in hetzelfde window inderdaad ook de tijdsduur, dat de logbestanden bewaard blijven, instellen op verschillende waarden. Bij mij stond de instelling op "Altijd" Vandaar dat ze bij mij bewaard waren vanaf 2 juli 2016
Ik beschouw de vraag nu als afgehandeld en zal de draad sluiten. Senso bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan