Logo in Bijschrift Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
In de popup weergave van mijn formulieren staat de naam van het formulier, zoals vermeld in het bijschrift, in beeld.
Indien mogelijk zou ik graag voor de naam een logo neerzetten.
Is dit mogelijk?
Sytse
 
Dan moet je een Image object neerzetten in de koptekst. Een andere oplossing is er niet.
 
Wat is er mis met het logo in een image object zetten?
 
Daar is niets mis mee.
Ik probeer een logo voor de tekst b.v. Hoofdmenu te krijgen.
 
En lukt dat niet? Want ik snap eerlijk gezegd het probleem nog steeds niet.
 
Ik heb een stukje van mijn formulier bijgevoegd.
Alle forms worden getoond in de popup mode.
Links boven in beeld staat dan de naam die ik in het bijschrift van het formulier heb gegeven.
Voor deze naam, in dit geval Afwezigheidsregistratie, zou ik een logo b.v. bij4.jpg willen zetten.
Wellicht verduidelijkt dit iets?
 

Bijlagen

  • FormNaam.png
    FormNaam.png
    154,5 KB · Weergaven: 60
  • bij5.bmp
    16,2 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Ah, dat is een ander verhaal, je wilt de titelbalk aanpassen :). Kijk eens in dit draadje, daar vind je code en een voorbeeld van Oldsoftboss met werkende formulieren. Ik heb de code in een eigen db met een eigen icoon getest, en daar werkte hij niet. Wellicht omdat de ico file te groot was. Aan de andere kant: als ik mijn ico's in het voorbeeld gebruik, doen ze het wel....
 
Bedankt voor de verwijzing.
De code werkt foutloos. (De function aangepast met PtrSafe)
Dan kreeg ik geen foutmelding bij Lib "user32"
Alleen, er is geen ico te zien.
De Ico met Gimp gemaakt.
Dus een echt ico.
Mijn systeem is 64 bits wellicht zit daar het knelpunt.
Ik ga verder zoeken.
 
Mijn systeem is 64 bits wellicht zit daar het knelpunt.
Dat is natuurlijk een hele fout uitgangspunt; waarom gebruik je niet de 32 bits versie die 99% van de database wereld gebruikt? Er is werkelijk geen enkel voordeel te halen in het gebruik van de 64 bits versie, anders dan dat je jezelf met één beweging helemaal uit de compatibiliteit zet. Maar goed, je hebt er voor gekozen... De voorbeeld db is (uiteraard, gezien het voorgaande) in de 32 bits versie gemaakt, en door mij (idem) in de 32 bits versie getest en werkt dus perfect. Je zegt dat de code foutloos werkt, maar dan had je dus een nieuw pictogram gezien, en niet de oude :). Overigens had ik in mijn eigen db hetzelfde effect, geen foutmelding maar ook geen icoontje. Moest eerst een nieuwe db maken.
 
Ik had ook een 32 bits versie. Maar een door mij gemaakte toepassing werkte bij een bedrijf niet.
De melding die ik kreeg was dat daar alles 64 bits was.
En dat ze de foutmelding kregen dat het een 32 bits toepassing was en daarom niet werkte.
Ik ben toen de 64 bits gaan installeren.
Een toepassing gemaakt met een 64 bits versie functioneert ook gewoon op een 32 bits versie.
Tenminste op mijn laptop werkt ik met de 64 bits versie. Op mijn desktop staat een 32 bits versie.
De toepassing 64 bits draaide daar probleemloos.
Ik moet voor het ico inderdaad een nieuwe db maken. De testversie werkt goed maar de code in een bestaande toepassing geeft geen foutmelding maar laat ook niet het ico zien.
In een nieuwe DB werkt het uitstekend. Niet alleen een logo maar ook in het form en de tekst in de titelbalk.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Dat je db wél werkt, mag je vermoed ik aan toeval toeschrijven; zodra je met specifieke bibliotheken gaat werken ga je problemen krijgen. Maar een simpele db zal wel over te zetten zijn. Mijn ervaringen zijn tot nu toe niet best; ik heb al een paar HelpMij db's die met 64 bit zijn gemaakt niet kunnen openen in mijn 32 bits versie. En vice versa gaat ook niet altijd goed. Ik neem het risico niet.
Als je moet ontwerpen voor verschillende klanten, en die hebben dan verschillende versies, dan raad ik aan om dat op twee aparte machines te doen, of met een VM of zo. Of, als de zaken goed gaan, de klanten decimeren en beperken tot één versie :).
 
Wellicht is het een idee om bij een 32 of 64 bits versie de gratis runtime mee te leveren. Doe ik bij mijn versie in ieder geval wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan