Computer start niet goed door

Status
Niet open voor verdere reacties.

mysterieus1

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
95
Hallo

Als ik mijn beeldscherm aan doe is er geen probleem. Maar het gebeurt geregeld dat als ik de pc opstart er geen inloggegevens op het beeldscherm komen. Nu heb ik het idee dat dat aan de kabel ligt, maar kan er ook een andere oorzaak zijn

Alvast bedankt

Geertjan
 
Wat voor inloggegevens? Die moet je toch zelf invullen? OF zie je die niet verschijnen?
Over welk Operating System hebben we het? (Linux, Windows, MacOS etc..)
Kan je wat specifieker zijn?
 
Als ik de computer opstart geeft hij soms no video input en daarna gaat hij in sleepmode terwijl de computer wel gewoon aan is.
 
Ja, bij Windows is het mogelijk om het laden van drivers op het scherm te volgen. Dan kan je zien welke onsuccesvol is. Als Windows nou wel doorstart dan kan je in Apparaatbeheer kijken of er bij de, uitgeklapte, onderdelen uitroeptekens staan die er op wijzen dat de drivers niet geïnstalleerd zijn of niet goed werken. Misschien zie je ook apparaten die een driver zouden moeten hebben.

Doe anders ook een schijfcontrole maar repareer niets automatisch of het moet het bestandssysteem zijn.
 
Windows 10 heb ik.

Ik bedoel dat het inlog scherm niet op de monitor komt. Net alsof de pc niet goed doorstart
 
Er was kruisende post.

Staat in de BIOS het juiste aangegeven bij Init first: "on-board chipset" of "PCI-e slot?" Wanneer de computer zelf een beeldscherm aansluiting heeft dan moet daar de juiste geselecteerd staan.

Wil je zien of het door Windows instellingen komt, start dan op vanaf een bootbare CDRom of DVD en je kan ook proberen zonder drivers op te starten, in Veilige modus. Kijk dan of de juiste grafische driver geïnstalleerd is en misschien is de uitgifte datum een recente, waardoor de vorige driver misschien een betere was. Windows 10 vervangt standaard drivers bij updates. Dit kan je uitschakelen bij instellingen voor updates en zelfs voor bepaalde apparaten bij Apparaatbeheer.

De computer heeft dus misschien nog andere aansluitingen die je zou kunnen proberen, ik ken de instellingen van die monitor niet maar deze zou je bij na moeten lopen en de monitor even van de spanning halen kan helpen. Denk aan automatisch signaal vinden of kiezen voor bepaalde ingangen. De opgegeven resolutie en verversingsfrequentie in het stuurprogramma op de computer moeten overeenkomen met de specificaties van de monitor. Vervolgens proberen met een andere monitor. Je kan spullen lenen van mensen in de buurt met de Peerby app of website.

Door dingen te vervangen of uit te proberen moet je maar proberen uit te vinden wat het probleem is.
 
Had je de vraag niet beter onder besturingssystemen kunnen plaatsen?
Hoe oud is de hardware en wat zijn de specs (msinfo32)?
mysterieus zei:
Als ik de computer opstart geeft hij soms no video input en daarna gaat hij in sleepmode terwijl de computer wel gewoon aan is.
Lap- of desktop? Met zo weinig info komen we niet verder.
 
Laatst bewerkt:
het is een desktop dit zijn de specs

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 10 Home
Versie 10.0.16299 Build 16299
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemnaam USER-PC
Systeemfabrikant MEDION
Systeemmodel H77H2-EM
Systeemtype x64-based PC
Systeem-SKU To be filled by O.E.M.
Processor Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz, 3401 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. H77H2W08.114, 23-1-2013
SMBIOS-versie 2.7
Versie van ingesloten controller 255.255
BIOS-modus UEFI
Fabrikant BaseBoard MEDION
Model BaseBoard Niet beschikbaar
Naam BaseBoard Basiskaart
Platformfunctie Desktop
Status beveiligd opstarten Ingeschakeld
PCR7-configuratie Binding niet mogelijk
Map met Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume2
Landinstelling Nederland
HAL (Hardware Abstraction Layer) Versie = "10.0.16299.192"
Gebruikersnaam User-PC\User
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 12,0 GB
Totaal fysiek geheugen 12,0 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 6,57 GB
Totaal virtueel geheugen 24,5 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 17,2 GB
Ruimte voor wisselbestand 12,5 GB
Wisselbestand D:\pagefile.sys
Ondersteuning voor apparaatversleuteling Redenen voor mislukte automatische apparaatversleuteling: TPM is niet bruikbaar, PCR7-binding wordt niet ondersteund, Testinterface voor hardwarebeveiliging mislukt en apparaat is niet InstantGo, Niet-toegestane bus/apparaten met DMA-ondersteuning gedetecteerd, Uitgeschakeld door beleid, TPM is niet bruikbaar
Hyper-V - Modusextensies VM-monitor Ja
Hyper-V - Extensies voor adresomzetting op tweede niveau Ja
Hyper-V - Virtualisatie ingeschakeld in firmware Ja
Hyper-V - Bescherming tegen gegevensuitvoering Ja
 
Heb je al eens de stroomkabels van de pc en het beeldscherm gecontroleerd of die stevig aangesloten zijn in de aansluitingen en ook de datakabel v.h. beeldscherm (van beeldscherm naar pc).
De pc is nog niet zo oud om direct aan iets anders te denken.
Als de kabels niet afgekneld worden zou ik ter controle de kabels eens even verwisselen (evt. vriend, kennissen enz.).
Speelt dit probleem al lang?
 
Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst naar de juiste sectie.
 
het is al geregeld gebeurt, maar ik zal eens een andere kabel kopen en weer een bericht plaatsen als het dan ook nog speelt. ik dacht misschien dat het aan de videokaart zouo kunnen loggen, maar dat zal het dan vast niet zijn

in ieder geval bedankt

groeten

geert-jan
 
Hij geeft inderdaad steeds aan geen video input. Ik heb net de pc vier keer herstart en nu doet hij het weer. Het is ook net of de pc dan langer aan het laden is. Wat moet ik nu dan precies doen want dat is mij niet helemaal duidelijk
 
ik hoop dat je hier wat aan hebt

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz 62 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
MEDION H77H2-EM (SOCKET 0) 50 °C
Graphics
Philips 278G4 (1920x1080@60Hz)
1535MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI) 61 °C
Storage
119GB SAMSUNG MZ7TD128HAFV-00000 (SSD) 30 °C
931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 (SATA) 33 °C
942MB Generic- Multi-Card USB Device (USB)
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-216BB
Audio
Realtek High Definition Audio
 
Naast de al gegeven adviezen, geef de opdracht sfc /scannow om Windows de beveiligde systeembestanden te laten controleren. Doe een schijfcontrole. Zet de computer uit in de slaapstand en niet van de spanning. Raadpleeg nu zeker de logboeken. Doe malware scans. Als de computer weer niet aan wil, probeer dan op te starten vanaf de Windows DVD. Hiervoor in de BIOS eerst de opstart volgorde controleren en maak zeker dat het batterijtje goed is want anders kan er zijn teruggegaan naar Standaard waarden. Kijk bij Windows Updates of er een update is die steeds terugkomt en of je dat updaten even kan uitschakelen, ook update is een proces wat actief is voordat het aanmeld scherm komt en wat het signaal even kan uitschakelen. Een virus scanner wil ook updaten voordat Windows zal zijn geladen en er processen actief zijn.

Google is behulpzaam in het vinden van soortgelijke situaties, met de hardware en software die je hebt. Dit zou je op een spoor kunnen zetten.

Denk nog aan het controleren van alle kritieke drivers op uitgifte datum, om uit te sluiten dat een recent geupdate driver dit veroorzaakt. In dat kader, je kan terug proberen te gaan naar een systeemherstelpunt en opnieuw te proberen zonder Internet verbinding. Bij systeemherstelpunten staat vaak als opmerking of er daarna software werd geïnstalleerd.
 
de opdracht sfc /scannow om Windows de beveiligde systeembestanden te laten controleren heb ik gedaan
de pc gescand met programma malwarebytes.
bij de windows update zie ik ook niets bijzonders staan.


de videokaart is nu ook geupdated.


nadat ik dit gisteren heb gedaan. is de pc drie keer opnieuw opgestart zonder problemen. maar vandaag startte hij na 10 keer pas door.

de ps heeft geen systeemherstelpunt, dus daar kan ik ook niets mee. als de pc maar aanstaat werkt alles perfect.

volgens mij staat mijn windows dvd op de pc. dus geen idee hoe ik dan uit de bios moet opstarten.

wat kan ik nu nog meer doen

groeten

geert-jan
 
Hallo

Bitter weinig echt nuttige info ...

Desondanks toch een poging ...


"maar vandaag startte hij na 10 keer pas door."

Voeding toch eens controleren op korrekte uitgangsspanningen...??? (multimeter)

Wordt dit systeem langdurig volledig spanningsloos gezet (voeding niet op standbye ??) .. mocht dit zo zijn --> mogelijk defekt --> condensatoren in de voeding ...
Jammer --> geen vermelding ouderdom van dit systeem ...

Mits dit een medion is , en deze 3 jaar garantie geven ... , is het heel goed mogeliijk , dat de voeding de boosdoener is ... (systeem ouder dan 3 jaar)

C.p.u. en g.p.u. t° zijn relatief hoog vindt ik ... , en kunnen wijzen op een gestressed , of ... een gedateerd , nog nooit zuiver/stofvrij gemaakt systeem ...

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn ---> uiteraard laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring / kennis.


Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen , iets aan deze info ...
Peter
 
Laatst bewerkt:
Het starten van de pc is het probleem niet en ook het beeldscherm werkt prima. Het probleem is dat de overdracht naar het beeldscherm niet goed is
 
Windows 10 heeft standaard geen herstelpunten ingesteld staan.
Ook zal Windows 10 automatisch drivers updaten wanneer je niet instelt dat geen drivers moeten worden vervangen en het is ook mogelijk om bepaalde drivers niet automatisch te updaten. Controleer daarom specifiek de grafische driver op uitgifte datum en nummer want daarna ging het opstarten drie keer goed.

Jij hebt een modern UEFI bios en deze is alleen vanuit Windows toegankelijk. De knoopcel batterij kan wel leeg zijn en dan kan de informatie bij het opstarten niet door Windows worden opgehaald. Drie jaar zal de periode zijn dat het batterijtje raakt uitgeput. Je kunt dan een melding krijgen van "terug naar standaard waarden" al het aftellen (soms is er kort aftellen zichtbaar, bij bijvoorbeeld bootmenu's) gaat onregelmatig of de systeemtijd is niet meer de juiste. Maar iedere computer reageert er anders op. 3 Volt knoopcellen kosten nog geen Euro per 8 bij Action. Je zou het preventief moeten vervangen, noteer aan de binnenkant van het paneel daarom de datum. Laat ze niet wegspringen wanneer je het kleine klemmetje opzij trekt. De computer moet even van de stroom.

Kijk in de Windows logboeken.

Sluit je de computer af in slaapstand, dan zal deze in ieder geval op dit moment blijven werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan