• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule om uren om te zetten in codes

Status
Niet open voor verdere reacties.

marmer1961

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2018
Berichten
2
Ik ben hier nieuw op het forum en worstel met de volgende vraag
in het bijgevoegd excel bestand staat op tab 'februari' en uurrooster, tab'codes' bevat de codes die een loon berekeningsprogramma nodig heeft : een dienst van 13:30 - 22:00 is volgende de code P7
Ik zoek nu achter een eenvoudige wijze om de uren in tab februari te veranderen in de codes van het tabblad 'codes, en dit zonder de inhoud van tab 'februari te verliezen'. Weet iemand hiervoor een formule of iets anders
 

Bijlagen

  • test 1.xlsx
    14 KB · Weergaven: 25
Misschien is het handig om ook even de te verwachten uitkomst in het bestand te zetten en er wat uitleg bij te geven met wat waar staat. In mijn optiek is het een beetje onleesbare kleurplaat voor iemand die er nog nooit mee gewerkt heeft.
 
Bijvoorbeeld in P6:

PHP:
=INDEX(codes!A1:B34;VERGELIJKEN(februari!P4;codes!B1:B34;0);1)&INDEX(codes!A1:B34;VERGELIJKEN(februari!P5;codes!B1:B34;0);1)
 
Alvast al bedankt



Hoe moet ik de formule veranderen om de andere codes op de andere cellen te krijgen.



Ik wil graag op rij 14 alle omgezette codes zien van rij4 en rij 5 dus cel a4 = 14:00 , a4 =22:00 dan zou er in cel a14 P7 moeten verschijnen

en cel b5 = 12:30 , b5 =21:00 dan zou er in cel b14 N5 moeten verschijnen

en cel x4 = 10:00 , x5 =21:00 dan zou er in cel x14 J5 moeten verschijnen

en zo verder voor alle cellen in rij 1 en rij 2 -- resultaat in rij 14
 
In de formule zijn P4 en P5 de zoekwaarden, dus die zal je moeten aanpassen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan