Ext HD niet te zien in 'computer'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Ik gebruik reeds enkele jaren een ext HD van 300 GB. Nu stel ik echter vast, nadat ik deze HD enige maanden niet heb gebruikt, dat deze niet (meer) te zien is in "Computer'.
Deze ext HD is wel te zien in het 'schijfbeheer' en in de 'schijfstations'. Meer nog: wanneer ik 'Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen' aanklik wordt deze schijf ook daar gezien en krijg ik zelfs de mededeling "Hardware kan veilig worden verwijderd'. Vraag: hoe kan ik mijn ext HD terug zichtbaar maken in 'Computer' ? Ik werk met Win 7 Home Premium. Alvast bedankt voor de raadgevingen.
 
Probeer dit:
Verwijder de achtergebleven sporen van oude verbonden usb apparaten.

Download
593bd761daa0b-uov.png
USB Oblivion en pak het uit naar je bureaublad.
Rechtsklik USBOblivion32.exe of USBOblivion64.exe om het programma te starten met administratorrechten.
Vink Do real clean (simulation otherwise) aan
Klik op Clean
 
Dorado, allemaal goed en wel maar waar en hoe kan ik de achtergebleven sporen van oude verbonden usb apparaten vinden? Ik gebruik reeds jaren nog 2 externe HD en die zie ik wel in 'computer'. Zijn dat dan ook oude verbonden usb apparaten?
 
Dorado, allemaal goed en wel maar waar en hoe kan ik de achtergebleven sporen van oude verbonden usb apparaten vinden? Ik gebruik reeds jaren nog 2 externe HD en die zie ik wel in 'computer'. Zijn dat dan ook oude verbonden usb apparaten?

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices
 
Lange Pier, dat ding had een schijfletter maar nu niet meer. Ik zie in het schijfbeheer dat die HD in 2 delen is gesplitst en dat beide delen 'In orde (primaire partitie)' als vermelding hebben. Ik vond hier op het forum een vraag (en een antwoord) om een (ext) HD een schijfletter te geven maar dat lukte bij mijn niet.
Aan dorado wil ik zeggen dat ik eigenlijk niet graag in het register werk en dat ik nu ook niet weet hoe ik in dat register zou kunnen geraken.
 
Staan er gegevens op de schijf? Ik lees dat je die via cmd > Rechtsklik > Uitvoeren als administrator kunt kopiëren naar een andere externe en dan die van 300 opnieuw kunt formatteren.
 
Lange Pier, dat ding had een schijfletter maar nu niet meer. Ik zie in het schijfbeheer dat die HD in 2 delen is gesplitst en dat beide delen 'In orde (primaire partitie)' als vermelding hebben. Ik vond hier op het forum een vraag (en een antwoord) om een (ext) HD een schijfletter te geven maar dat lukte bij mijn niet.
Aan dorado wil ik zeggen dat ik eigenlijk niet graag in het register werk en dat ik nu ook niet weet hoe ik in dat register zou kunnen geraken.

Maak screenshots van schijfbeheer en zet die hier neer via Tinypics b.v.
En je kunt daar geen schijfletters aanmaken?

Via zoeken, regedit en die openen als admin zit je in het register.
Als je "mounted devices" hebt gevonden mag alles wat aan het rechterdeel van het deelvenster staat verwijderen, na een herstart zal Windows alle logische stations weer een schijfletter geven.
http://hatsoffsecurity.com/2014/12/04/mounted-devices-key/
 
Zoals gevraag: in bijlage een sreenshot van mijn schijfbeheer. Ik heb die voor de duidelijkheid in 2 delen gesplitst.

Wat uw 2e alinea betreft: "Via zoeken, regidit . . . . . " helpt mij ook niet vooruit: "regidit" intikken geeft geen enkel resultaat. En uw onderstaande link is, jammer genoeg, voor mij meer dan latijn.

http://hatsoffsecurity.com/2014/12/0...d-devices-key/
 
Laatst bewerkt:
Daarnet de bijlage vergeten bij te voegen en ik raakte er niet uit om de aanpassing te doen. Naamloos1.jpgNaamloos.jpg
 
:rolleyes:

Schijfletters zullen allen al uitgegeven zijn.

En wat is er mis met die eerder aangegeven Oblivion, gebruik die tool, wat het met externe schijven heeft te maken ontgaat mij, haal ze er even af.
 
Ik weet niet of er iets mis is met het programma "Oblivion". Ik heb het geïnstalleerd en wil het nu wel gebruiken. Dorado zegt hierboven: vink Do real clean (simulation otherwise) aan en klik op clean.
Ik heb een beetje schrik om dat te doen aangezien bovenaan mijn afbeelding staat: WARNING: Eject all Flash drives before cleaning please". Ik vermoed dat ik ervoor moet zorgen dat niets verbonden is met mijn PC door een USB-aansluiting of dat ze tenminste niet in bedrijf zijn. Klopt dit? En zal die "cleaning" geen invloed hebben om mijn interne HD? En wat doe ik dan met de andere zaken die reeds standaard aangevinkt zijn? (Save backup, Close Windows Explorer (die gebruik ik nu wel niet!) en Reboot Windows . . . . ? Alvast bedankt voor een reactie.
 

Bijlagen

  • Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 61
Begrijp niet wat er zo moeilijk is. Verwijder alle verwisselbare opslagmedia verbonden met een USB-aansluiting!

Die vier aangevinkte items zijn gewoon ingebouwde voorzorgsmaatregelen. Dat regelt dat programma zelf!

Overigens moet je altijd zorgen dat je meerdere (systeem)back-ups hebt op verschillende externe HDD's. Dan hoef je je vrijwel nooit zorgen te maken. Immers gaat er wat mis, herstel je het hele systeem. Dat heeft al wel tienduizend keer op Helpmij.nl gestaan.
 
Dorado, door omstandigheden buiten mijn wil heb ik pas deze avond het programma USB Oblivion kunnen draaien. Echter zonder resultaat: de disk wordt nog steeds niet herkend. Ik zal mijn pogingen moeten staken !
Jammer dat de gegevens die er opstaan verloren zullen zijn maar ik troost mij: er zijn veel ergere dingen in het leven. Bedankt aan allen voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan