• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karag68

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
111
Hallo, ik heb het volgende probleem. Ik heb een bestand met 1 verborgen blanco origineel tabblad en meerdere kopieen van dit tabblad. Elk met een naam van opeenvolgende jaartallen. (bv van 2013 t/m 2017).
Op elk tabblad zit een knop die een macro moet starten die er voor zorgt dat er een kopie van het origineel gemaakt wordt en achteraan toegevoegd wordt met de naam van het volgend jaartal (dus in dit geval 2018).
Wie kan mij helpen met deze macro?
Bij voorbaat dank.
 
Hoeveel moeite is dit om het 1 keer per jaar handmatig te doen?

Met een macro-opname kan je ook nog eens de code verkrijgen.
 
Code:
Sub nieuwjaar()
If Not Evaluate("isref('" & Year(Date) & "'!A1)") Then
  ActiveSheet.Copy , Sheets(Sheets.Count)
  Sheets(Sheets.Count).Name = Year(Date)
 End If
End Sub
 
Ik moet dit vaker dan 1 x per jaar doen, maar dit terzijde. Waar het vooral om gaat is, hoe krijg ik dit tabblad achteraan toegevoegd?
Als ik dit met een macro opname doe, krijg ik een code die een tabblad toevoegt na een tabblad met een specifieke naam maar die naam weet ik nog niet.
 
Code:
Sub bladnaam()
Dim strBladnaam As String
strBladnaam = InputBox("Naam voor je nieuwe blad")
 If strBladnaam <> "" And Not Evaluate("isref('" & strBladnaam & "'!A1)") Then
  ActiveSheet.Copy , Sheets(Sheets.Count)
  Sheets(Sheets.Count).Name = strBladnaam
 End If
End Sub
 
HSV, ik begrijp niet helemaal hoe jou macro werkt. Kun je deze uitleggen?
 
Er staat inmiddels een nieuwe code.
 
Ja, deze zag ik al. Maar ik ben niet zo heel sterk in VBA. Kun je een kleine toelichting geven?
 
HSV, Deze code werkt goed, echter ik moet steeds een kopie van het eerste tabblad gemaakt hebben en met jouw code maak ik een kopie van het tabblad waar ik op dit moment ben (dus bv het derde tabblad)
 
Code:
sheets(1).Copy , Sheets(Sheets.Count)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan