• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

index fout #n/b

Status
Niet open voor verdere reacties.

spokkem

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
108
Hallo

ik ben bezig met een grijplijst die info ophaald uit een tabel, zie tabblad sapnummeroverzicht
als ik het bestand sorteer op sapnr dan krijg ik geen fout melding.
maar als ik het bestand sorteer op naam of op grijpnr dan krijg ik #n/b fouten in de kolom aantal, maar dit niet bij alle velden de formule is gelijk aan de andere velden.
daar gaat het goed maar bij een paar velden gaat het fout.
links boven in het bijgevoegd bestand kun je de filteren veranderen. en in c1 kun je de kolom kiezen waaruit hij de gegevens moet halen
ik ben aan het zoeken geweest maar kom er niet uit weet iemand wat ik hier fout doe.
 

Bijlagen

  • grijplijst3.xlsb
    369,7 KB · Weergaven: 76
Waarom de vergelijking op 1, weet je wat dat betekent?
Code:
=ALS(OF(B4="";C4="");"";INDEX(aantalgebruiker;VERGELIJKEN($B4;artikel;[SIZE=4][COLOR=#ff0000]0[/COLOR][/SIZE]);VERGELIJKEN(C$1;sapnummeroverzicht!$E$1:$L$1;0)))
 
Laatst bewerkt:
hallo HSV

bedankt voor je snelle reactie
nee ik weet niet wat het betekent leg het mij uit.
ik ben aan het zoeken geweest om dit voor elkaar te krijgen en kwam op dit resultaat.
dit neemt niet weg dat ik het vreemd vindt dat het bij de meeste regels wel goed gaat en bij sommige niet ??? wat is hier de verklaring voor.
wil graag leren dus als je het weet graag uitleg.
ik heb de 1 vervangen voor een 0 en inderdaad de #n/b gaat weg.

vr gr Spokkem
 
Kijk eens, zo overgenomen uit de Help (F1).

criteriumtype_getalGedrag
1 of weggelatenVERGELIJKEN zoekt naar de grootste waarde die kleiner dan of gelijk is aan zoekwaarde. De waarden in het argument zoeken-matrix moeten in oplopende volgorde zijn gesorteerd, bijvoorbeeld ...-2, -1, 0, 1, 2, ..., A-Z; ONWAAR; WAAR.
0VERGELIJKEN zoekt de eerste waarde die exact gelijk is aan zoekwaarde. De waarden in het argument zoeken-matrix mogen in willekeurige volgorde zijn gesorteerd.
-1VERGELIJKEN zoekt naar de kleinste waarde die groter dan of gelijk is aan zoekwaarde. De waarden in het argument zoeken-matrix moeten in aflopende volgorde zijn gesorteerd, bijvoorbeeld WAAR, ONWAAR, Z-A, ...2, 1, 0, -1, -2, ..., enzovoorts.
 
Hallo HSV

dit is duidelijk bedankt voor de uitleg.
ik zie nu ook waar de fout zit.
weer wat geleerd:thumb::thumb::thumb:

vr gr Spokkem
 
Dat is geen garantie om geen #N/B te krijgen natuurlijk; Als iets niet beschikbaar is (artikelnummer) dan krijg je #N/B (Niet Beschikbaar) als resultaat.
 
Hallo HSV

dat begrijp ik maar omdat een hele hoop andere velden die ook een 1 hadden wel goed reageerde begreep ik het even niet meer waarom hij dit deed.

vr gr Spokkem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan