• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blanco paginas bij samenvoegen verzendlijsten in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

pertoluk

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2018
Berichten
5
Beste helpers :)

Ik heb een excel document waar lidnummers en wat andere data manueel worden ingebracht.
Hij zoekt dan aan de hand van formules de adresgegevens op uit een ander tabblad.
Daarna kopieert hij de gegevens als values in een ander tabblad en opent een word document om de gegevens in samen te voegen.

Probleem is dat eens in word ik altijd volledige pagina's heb met blanco gegevens?
Verder bekijk gerust de macro of er geen fouten/betere formules zijn.
Ik wil vooral dat er enkel formules gezet worden daar waar een lidnummer staat in het tabblad "lidnummers invullen". Dit is altijd dynamisch soms 1 lid soms 150 etc...

Bekijk bijlage duplicaten.xlsmBekijk bijlage SP recto-verso Blancos .doc

Bedankt bij voorbaat voor de hulp!
 
Allereerst welkom bij HelpMij! Ik snap niet wat je aan het doen bent; je kopieert het e.e.a. in de macro (op een manier die zachtgezegd niet de handigste is, maar daar gaat het nu even niet om) maar je formules geven bij mij een foutmelding (Excel 2010) en je kopieert veel te veel rijen, en daardoor krijg je lege records.
 
Allereerst welkom bij HelpMij! Ik snap niet wat je aan het doen bent; je kopieert het e.e.a. in de macro (op een manier die zachtgezegd niet de handigste is, maar daar gaat het nu even niet om) maar je formules geven bij mij een foutmelding (Excel 2010) en je kopieert veel te veel rijen, en daardoor krijg je lege records.

Bedankt :) Ikzelf gebruik office 365.

Ok ik dacht al dat men formules wel niet de beste zouden zijn.
Wat ik wil doen is als ik data invul in in kolom G van "lidnummers invullen" dat hij de formules die in kolom H tot en met O in rij 4 staan doortrekt naar overal waar er in kolom G een lidnummer ingevuld is. En dan die range kopieert naar tabblad post.

Helpt deze uitleg je?

De formules komen een beetje van overal... veel van dit forum van andere vragen waarbij ik dan gedeelte's gebruik..
Ik ben nog maar een beginner maar probeer vooral mijn werk wat eenvoudiger te maken dus alle hulp is welkom.

Nogmaals bedankt voor de hulp
 
Laatst bewerkt:
Waarom moet dat gekopieerd worden? Je kunt voor de samenvoeging toch rechtstreeks uit <Lidnummers invullen> halen? Dan heb je alle data ook tot je beschikking. Ik zou op dat tabblad ook gebruik maken van twee dynamische lijsten om resp. de paritair comité code te kiezen (=VERSCHUIVING(koptekst!$A$1;0;0;AANTALARG(koptekst!$A:$A);1)) en het lidnummer (=VERSCHUIVING('kopieer hier gegevens lbc'!$A$2;0;0;AANTALARG('kopieer hier gegevens lbc'!$A:$A)-1)). Dan kun je daar ook geen fouten mee maken. Als je van de gegevens ook nog eens een tabel maakt, worden de formules automatisch mee gekopieerd als je in kolom A wat begint te typen. En ben je van alle gezeur af.

Mooi trouwens dat je dezelfde fout maakt die elke nieuwe forum gebruiker maakt: de QUOTE knop gebruiken om te antwoorden. En dat terwijl er een prachtige knop <Reageer op bericht> op het scherm staat (5 keer zo groot) en daaronder een tekstvak <Snel reageren> (500 keer zo groot :) ). Dus waarom je de QUOTE gebruikt is mij eigenlijk een beetje een raadsel :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan