Laptop processor vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PROgameZ666

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2016
Berichten
16
Hallo allemaal
Ik heb net de CPU van mijn laptop vervangen maar geeft geen beeld meer windows boot gewoon voor mij gevoel de lampjes branden de schijf led knippert en als ik alt+F4 en enter doe sluit ie af, hij is van een i5 540M naar een i7 720QM gegaan.
Ik weet waarschijnlijk al wat het probleem is en dat is omdat het scherm van de laptop normaal word aangedreven door de CPU graphics (i5 540M) en de nieuwe heeft deze niet (i7 720QM) maar er zit een Geforce 310M in en die wil ik graag werkend krijgen omdat de Intel graphics niet meer er in zit. is het mogelijk om die geforce chip het scherm aan te laten stuuren? De HDMI en VGA werkt ook niet op een extern scherm.
Het gaat om een MSI CX720 met 8GB ddr3 480GB SSD(Windows 10) 1TB schijf(opslag).
 
Zet 'm maar weer terug, een notebook met een Intel grafics en een dedicated graka loopt altijd via de IGP.

En wat je hier nu mee op wil schieten ontgaat mij buiten gepiel in de marge om.
 
Als het een hybrid oplossing is is het antwoord in het kort: nee. Het werkelijke aansturen van het beeld gebeurt namelijk dan door de intel controller. de 310M is alleen een coprocessor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan