• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel kleuren filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

basbergie

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2017
Berichten
68
Hallo,

Ik ben bezig met een voorraadbeheer systeem nou loop ik alleen tegen een probleem aan. ik heb 1 tabblad waar al mijn voorraad in staat en als het product de deur uit is word de regel rood. alleen nou wil ik van deze lijst een draaitabel maken zodat ik weet hoeveel ik van elk product op voorraad heb maar bij het aantal neemt hij ook de producten mee die rood gekleurd zijn dus die al de deur uit zijn. hoe kan ik deze eruit filteren? normaal gesproken kan je filteren op kleur maar in een draaitabel kan dit niet.

Bij voorbaat dank!
 
bas,

het zou al heel veel helpen als je een (voorbeeld)excelbestand post...
 
als het product de deur uit is word de regel rood
Blijkbaar zit er dus een voorwaardelijke opmaak in jouw bestand.
Deze voorwaarde kan dan toch ook gebruikt worden in het draaitabel in plaats van filteren op kleur?

Verder sluit ik mij aan bij de opmerking van Haije!
 
Bekijk bijlage excel invulblad voorbeeld.xlsm

Als je iets in het invulblad toevoegt komt hij in het voorraad tabblad terecht. en als je vervolgens iets afboekt kleurt hij die regel rood. alleen in het tabblad draaitabel telt hij hem er wel bij op.

LET OP: als je op toevoegen klikt print hij ook automatisch een sticker uit dus als je niks wilt uitprinten klik hier dan niet op!
 
hoe wordt een regel in tab voorraad rood gemaakt?
 
hoe wordt een regel in tab voorraad rood gemaakt?

Met het volgende VBS commando:
Sub afboeken()

If Not Sheets("Voorraad").Columns(2).Find(Sheets("invulblad").Cells(12, 5).Value) Is Nothing Then
Sheets("Voorraad").Columns(2).Find(Sheets("invulblad").Cells(12, 5).Value).EntireRow.Interior.Color = vbRed
End If

End Sub
 
Zie bijlage....

in de macro die de regelkleur verzorgt heb ik nu opgenomen dat in kolom M op tabblad Voorraad een 0 gezet wordt als de regel rood gemaakt wordt.
De draaitabel is ook uitgebreid met kolom M en i.p.v. Aantal van Merk/type wordt nu het veld Aantal (= kolom M) gebruikt

TIP: maak op tabblad invulblad een exceltabel en verwijs daarnaar bij de draaitabel.
 

Bijlagen

  • excel invulblad voorbeeld HS.xlsm
    77,2 KB · Weergaven: 93
Zie bijlage....

in de macro die de regelkleur verzorgt heb ik nu opgenomen dat in kolom M op tabblad Voorraad een 0 gezet wordt als de regel rood gemaakt wordt.
De draaitabel is ook uitgebreid met kolom M en i.p.v. Aantal van Merk/type wordt nu het veld Aantal (= kolom M) gebruikt

TIP: maak op tabblad invulblad een exceltabel en verwijs daarnaar bij de draaitabel.

Ahh fantastisch dit werkt prima bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan