• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weekenddagen filteren in gegevens (en meer:))

Status
Niet open voor verdere reacties.

brompot

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2018
Berichten
13
Hoi allemaal! Ik heb dit forum aandachtig doorgelezen maar ik heb geen vergelijkbare vraag kunnen vinden als de mijne. Wellicht zie ik hem over het hoofd, dan word ik graag doorverwezen:)

Anyway, mijn probleem is de volgende. Het begint een beetje een hoofdpijndossier te worden..

Ik heb onderstaande voorbeelddata:

Naam woonplaats werklocatie start eind
Piet Amsterdam Amsterdam 1-1-2018 17-1-2018
Henk Rotterdam Rotterdam 8-1-2018 14-2-2018
Gerda Amsterdam Rotterdam 12-1-2018 20-2-2018
Piet Amsterdam Rotterdam 22-1-2018 29-1-2018

Wat ik graag wil is een overzicht hieruit creëren waaruit ik gemakkelijk kan opmaken wie er op welke dag reistijd heeft gemaakt. Dit houdt dus in dat de 'werklocatie' anders is dan de 'woonplaats'.

Problemen waar ik tegenaan loop:
*De data bevat ook weekenddagen, waarop niet wordt gereisd. Hoe filter ik die eruit?
*De namen zijn niet uniek. In bovenstaand voorbeeld komt 'Piet' bijvoorbeeld twee keer voor.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Mijn dank alvast voor het meedenken!
 
Bij het goed doorlezen ben je ws. ook tegengekomen dat een voorbeeldbestand bijdraagt tot een geschikte oplossing. Je kunt dan nl. ook meteen aangeven wat je als uitkomst verwacht. Ik neem bv. aan dat Piet wel dezelfde persoon is, maar twee verschillende opdrachten heeft.

En wil je een overzicht op dag <datum> of wil je een lijst van alle dagen met daarachter reistijden of ... of ...?
 
hi Peter,

Ja ik had problemen met het uploaden, vandaar de wat onhandige tabel:) Volgens mij is het nu wel gelukt.

Piet is in dit voorbeeld inderdaad dezelfde persoon. Het gaat erom dat de lijnrechters binnen onze vereniging een vast reis-/ verblijfbedrag krijgen per evenement. Ik wil dus inzichtelijk krijgen voor onze eigen administratie hoeveel lijnrechters er hebben gereisd op een bepaalde dag/ in een bepaalde periode. Die data krijg ik nu aangeleverd in soortgelijke sharepointdump die ik handmatig verwerk maar dat kost mij iets te veel tijd:)

Samenvattend; ik wil graag per persoon kunnen zien hoeveel dagen de verschillende personen hebben gewerkt:
*Alleen 'working from worklocation'
*Mits 'worklocation' verschilt tov 'home location'
*Weekenddagen krijgen een aparte toeslag dus deze wil ik apart weergeven.

Ben hier zelf al een tijdje mee aan het stoeien maar kom helaas niet verder.

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage test.xlsx
 
Niet om iemand op te jagen, maar was dit voldoende informatie? Of is hetgeen ik voor ogen heb niet mogelijk in Excel?
 
Dank! Dat is zeker al een grote stap in de goede richting. Het enige waar ik nog tegenaan loop is dat wanneer ik meerdere entries heb voor dezelfde persoon, ik deze niet bij elkaar opgeteld krijg. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? In mijn voorbeeldje waren het slechts 6 entries, maar in mijn database zijn dit er natuurlijk veel meer. Ik zou graag ook per persoon een overzicht hebben op bijvoorbeeld maandbasis. Iemand een tip?
 
Kijk eens naar een draaitabel. Namen in de RIJ en SOM van Aantal werkdagen in Values
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan