• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mail uitschakelen in het men

Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
1.183
Beste,

Ik gebruik onderstaande VBA script xodat mijn collega`s het bestand niet kunnen opslaan via het menu, maar dat ze het via de desbetreffende button ervoor gebruiken omdat die het bestand dan opslaat via een vooraf ingestelde waarde.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveUIAs As Boolean, Cancel As Boolean)
Cancel = True
End Sub

Kan ik deze ook aanpassen zodat ze de knop opslaan en verzenden niet kunnen gebruiken vanuit het menu.

Groet HWV
 
Als je de locatie weet van het bestand dan knikker je die toch zo in de mail .... daar heb je echt geen menu voor nodig...
 
Beste,

Het gaat er juist om dat ze niet het bestand kunnen mailen aangezien ze dan alle script meezenden die achter dit werkblad hangt. Via de button wordt deze namelijk eerst verwijderd.

Groet hwv
 
Laatst bewerkt:
Weekblad? Online?
Hoe moet ik me dit voorstellen dat je het gaat doen?
Dat wat jij op zich wilt is me wel duidelijk.... stond prima in de opening.
En hoe denk je dat dan te regelen als ik bijvoorbeeld.... Open Offic.org of Libre Office of een onbekend Office programma gebruik.....met een rekenprogramma er die prima Excel bestanden kan openen...
Dat krijg je niet zomaar dicht getimmerd....
Oei... uit die hoek had je de wind niet verwacht... MS rules de world... :eek: maar niet overal mee....
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je uitleg.

Aangezien ik dit enkel intern in ons bedrijf gaat gebruiken, weet ik dat dit via excel office 10 gaat gebeuren.

Het klinkt raar functie die in gebouwd zijn uitschakelen, maar helaas wel nodig omdat collega’s toch ondanks dat ze het weten op deze manier willen versturen.

Vandaar de vraag of het mogelijk is. Nee is natuurlijk ook een antwoord, als is dit niet het antwoord wat ik zou willen horen.

Groet HWV
 
Neen, want er is ook een portable OpenOffice.org/Libre Office versie.. dus ze hieven er niks voor te installeren...
Degenen die het niet weten of er geen interesse in hebben... daar zul je geen last van hebben...
En degenen die het een uitdaging vinden om het te proberen.... tja daar weet je het antwoord al van..
Dus.. voor wie doe je het eigenlijk.. Alleen voor je eigen gemoedsrust... ? Hmm om daar je energie in te steken....
Dan zul je toch een betere beveiliging moet gaan zoeken.
Mss kan er iets via een invulbare pdf? Die je zelf vervolgens verwerkt? Tja verder kan ik er inhoudelijk (inhoud immers onbekend) niks zinnigs over zeggen.
 
En wat als ze de mail openen een nieuwe mail opstellen en toch het bestand bijvoegen?

In VBA om het in Excel uit te zetten.
Code:
Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Controls("File").Controls("Send To").Enabled = False
Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Controls("File").Controls("Save & Send").Enabled = False

Niet vergeten om het weer aan te zetten
 
Beste,

Wat ik begrijp is dat het niet helemaal dicht te timmeren is.
Weet ik dat ook weer.
Ik ga hiermee aan de slag en eens kijken hoe ver we hier mee komen.

Beide dank voor het meedenken.

Groet HWV
 
VenA dat werkt toch niet in Office 2007 t/m 2016, dat is de code voor de 2003 (en ouder) toolbars en menu's. Als ik dat uitvoer dan kan ik gewoon het bestand vanuit het Excel menu versturen.
NB: de tweede regel geeft bij mij een foutmelding.

HWV:Je kunt RibbonX code toevoegen om deze Excel 2010 opties uit te zetten, zie: http://www.rondebruin.nl/win/s2/win005.htm
 
Zoek met dat deel van de code waarvan je zeker bent Google af in combi met wat Engelse trefwoorden en je hebt grote kans op behoorlijk resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan