• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Drop down list - filter door ingave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2018
Berichten
4
Graag enige hulp bij het aanpassen van een bestaande formule welk ik op dit forum heb gevonden. Deze formule laat toe om met een drop down list in een cel bij het typen van een letter/letters de drop down list te filteren zo dat enkel de tekst wordt weergegeven met de getypte letters. Vooral handig met grote lijsten! In de voorbeelden doet het voorbeeldig wat ik verlang echter ik krijg het niet werkend in mijn bestand.
Iemand die me verder kan helpen.

Bekijk bijlage DraftHelpmij(jp).zip

Bijgevoegde files zijn enerzijds het voorbeeld en anderzijds (kasfacturatie) de file waarin ik het werkende wil hebben.

mvg,
Ivo
 

Bijlagen

  • Kasfacturatie 2018 Pure Loo.xlsm
    111,8 KB · Weergaven: 52
Het lijkt op een huiswerkvraag en dan mogen 'we' geen concreet antwoord geven. (lees even de forumregels)

Als je een bestand gevonden hebt waarin het werkt en het lukt niet om het in het andere gevonden bestand werkend te krijgen dan moet je even de verschillen zoeken. Kijk naar het verschil in de formules die gebruikt worden in de validatielijst en ook even naar de gedefinieerde namen.
 
Ik kan u verzekeren dat dit geen huiswerkvraag is maar als zelfstandige probeer ik centjes uit te sparen door zeer dure dingen (software) zelf te ontwikkelen. Ik ben niet de grootste in excel dus vandaar mijn vraag.
Heb alles geprobeerd om de formule aangepast te krijgen en raak niet verder.
Als het niet kan hier dan houd het op.
 
Het lijkt op een huiswerkvraag en dan mogen 'we' geen concreet antwoord geven. (lees even de forumregels)

Na verdere toelichting blijkt dit niet het geval, wel idd een klassieke opdracht die onder een schoolopdracht kan vallen. :)
 
Als je zelf software wilt ontwikkelen om geld uit te sparen dan zal je daar ook moeite voor moeten doen en niet hier een bestand plaatsen die vol zit met kringverwijzingen en andere onlogica terwijl je een werkend voorbeeld gevonden hebt. Er zijn overigens veel betere gratis voorbeeldbestanden te vinden.
In het bestandje is het antwoord op jouw vraag te vinden.


@mastermindzh, Een bump door een moderator? Het moet niet gekker worden:d
 

Bijlagen

  • Kasfacturatie 2018 Pure Loo.xlsb
    85,1 KB · Weergaven: 38
Drop down search

Beste VenA,

Ik begrijp je reactie,... maar soms zit je ergens in een routine en zie je niet meer wat je moet zien. Zeker als je kennis beperkt is, ik probeer bij te leren en kan dit enkel van mensen met kennis zoals U. Alleszins bedankt om toch te reageren doch heb ik nog een kleine vraag.
In de formule gebruikt je bij de search in het van de klantnaam de syntax "klant"en "klanten". Hier struikelde ik dus over toen ik probeerde de formule zelf aan te passen, ik zie niet waarnaar deze "klant" naar verwijst. Ik zie geen cel - kolom - rij - tab die klant of klanten noemt. Wat zie ik niet?
De oplossing is er nu wil ze ook begrijpen, vandaar mijn vraag.
De kringverwijzingen moest ik idd nog oplossen maar was niet prioritair, de zoekoptie was veel belangrijker en voor mij moeilijker.
mvg,
Ivo
 
Dat staat al in #2. In het lint onder Formulas Name Manager. Sneltoets <Ctrl> + <F3>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan