• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bouwplanning maken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimnke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2018
Berichten
2
Beste allen,
ik wil graag een bouwplanning in Excel aanmaken, waarbij ik kan aangeven wanneer een activiteit start en hoe lang deze gaat duren.
In de bijlage een gevonden plaatje op google.

Nu wil ik het volgende:
1) Als ik de start datum invul wil ik deze graag bij de juiste datum ingevuld hebben (en via voorwaardelijke opmaak een kleur aan geven)
2) Als ik de duur invul wil ik dat deze eind datum ook wordt ingevuld
3) De tussenliggende fase wil ik ook ingevuld hebben
4) Nu wil ik ook graag kunnen kiezen of ik alles per dag, week of maand kan inzien....

Kortom... wie kan mij helpen aan een uitgebreide bouwplanning in Excel die ik vervolgens kan uitprinten?

Gr Wim
 

Bijlagen

  • Bouwplanning (CONCEPT).xlsx
    19,9 KB · Weergaven: 1.935
  • Voorbeeld picture.jpg
    Voorbeeld picture.jpg
    118,2 KB · Weergaven: 1.169
Hetgeen je wilt kan perfect in Microsoft Project of andere professionele planning tools.
In Excel zul je veel moeten inrichten voordat je je eerste planning kan uitprinten.
Is er een specifieke wens om dat in Excel to doen ?
 
Eigenlijk wilde ik Excel gebruiken omdat ik al overzicht in Excel heb staan.... Ik zal eens naar een gratis programma'tje kijken. Tot op heden nog geen geschikt programma kunnen vinden. Ook niet op de gratissoftware.nu site :-(
 
Er staan templates voor dit soort projecten in Excel zelf.

Als je een nieuw bestand aanmaakt in Excel, zoek eens naar "project" (zonder ")
Hier krijg je zeker al 2 planners naar boven: Gantt-projectplanner en Projecttijdlijn.

Ik denk dat de Gantt-projectplanner het dichtstbij zit aan jou eisen!
 
Misschien een iets andere aanpak
 

Bijlagen

  • Bouwplanning (CONCEPT_2).xlsx
    41,7 KB · Weergaven: 2.566
Ik vond dit voorbeeld met mogelijk bruikbare elementen...............
 

Bijlagen

  • Planning Gantt (gimi+pcb).xls
    145 KB · Weergaven: 1.994
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan