• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CheckBoxen op U-form

Status
Niet open voor verdere reacties.

wieter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Berichten
1.128
Even een vraagje.
Betreft Excel 2010
Is er een limiet op het aantal CheckBoxen dat je kan gebruiken op een UserForm?
Blijkbaar kan excel 2010 maar MAX 50 checkboxen verwerken op een U-form.
Dank, Wieter
 
Ik zette er zojuist makkelijk 100 op, dus nee in ieder geval geen 50. Voor zover ik weet kan je er duizenden op kwijt. Niet dat dat een fijne user interface wordt...
 
Hallo Jan Karel,
Ja, ze op een U-form zetten zal wel lukken.
Maar als aan al die CB's, met VBA een actie verbonden is, gaat Excel 2010 dan al die acties kunnen verwerken?
 
Even wat meer info (Bijlage toegevoegd).
Op de U-form staan nu 48 CB's.
Ik had er enkele bijgevoegd.
En vanaf Checkbox51 liep het mis(foutmelding).
Ondertussen heb ik ze verwijderd, mogelijk had ik een onnozele syntaxfout in de code.
 

Bijlagen

  • Evaluatieformulier2(reserve).xlsm
    108,5 KB · Weergaven: 50
En de foutmelding?
En in welke routine en welke regel?
 
Dat is nu net het probleem, ik heb die extra CB's ondertussen verwijderd.
Ik ken dus die foutmelding niet meer.
Misschien weet iemand uit ervaring, of meer dan 50 CB's problemen geeft.
 
Nee dus.
Overigens zou ik er een gewoonte van maken om je controls zinnige namen te geven. Het is tamelijk wat werk, maar maakt je code een stuk makkelijker te begrijpen. Dus niet CommandButton1 laten staan maat cmbOK, cmbCancel, cmbClose, etc.
En met 50 checkboxen zou ik gaan voor het tijdens runtime toevoegen van de checkboxen en een klasse-module gebruiken voor de events en een loopje voor het lezen en schrijven van/naar je werkblad. zie:
http://jkp-ads.com/Articles/ControlHandler00.asp (werkt vrijwel hetzelfde in een userform)
 
Bedankt Jan Karel,
Ik ga zeker rekening houden met de info.
Ik ga de hele opzet eens opnieuw bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan