Nieuwe USB-stick moet geoptimaliseerd worden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, gesorteerd op prijs...
Goodram 64GB USB 2.0 64GB Zilver
€ 14,77

Goedkoopste PNY Attaché 4 2.0 64GB Zwart
PNY Attaché 4 2.0 64GB Zwart
€ 15,95

Goedkoopste Toshiba TransMemory U202 64GB Wit
€ 15,99
Das niet heel veel meer dan 13 euro...

Maar het kan nog steeds een nepperd zijn.... In CN zijn het dan vooral de 1 en 2 TB usb sticks.
De zoon van mijn collega heeft er een geprobeerd voor de lol, idd nep.
Kosten 15 euro....uit CN.
 
Hallo

Met het reeds eerder vermelde h2testw of ander deftig testprg de verdachte u.s.b. stick testen op integriteit ...

Indien inderdaad defekt of een namaak , wish kontakteren ...

Meestal doen ze niet moeilijk , en krijg je je geld terug.

Peter
 
Mss met malware erin die de USB sticks verpest.... :evil:
 
Jullie moeten niet zo slecht denken. :confused: Vaak is virus software alleen in naam gelijk aan software die mensen willen. :cool: Laat anders op je werk de USB stick aan de systeembeheerder zien. :love:

Dit partitioneer programma is wat anders dan Windows verkenner. Repareer de partitie met Minitool Partitie Manager automatisch, dan krijg je van tevoren de inhoud te zien wanneer het gerepareerd kan worden.
Op volgende pagina veel bla bla en vanaf de eerste afbeelding de aanwijzingen volgen. Begin dus met rechts op de partitie te klikken en Partition Recovery te kiezen. Scan de hele partitie dus Full Disk. Daarna kies je in het volgend dialoog Quick scan want Full scan controleert iedere sector en kan altijd nog. Na afloop zeker maken dat het in Verkenner een schijfletter heeft en anders de rest ook lezen.

https://www.partitionwizard.com/partitionmanager/how-to-restore-partition-on-sd-card.html

Welnu. Malware schrijft graag naar het begin van schijven, dan moet het gevonden worden door scanners die dat daar kunnen vinden. In veel andere gevallen kan je controleren of Windows origineel is (opdracht: sfc /scannow) en kijken wat er op de computer opstart met AutoRuns van Sysinternals. Zoek de namen met Google en maak een lijst met notities, controleer het dan regelmatig. Voor bescherming is het verder raadzaam om een programma te installeren dat bij elke herstart de computer weer origineel kan maken, zoals Rollback RX Pro of Scanix Illusion.
 
@Alfred 2
Jullie moeten niet zo slecht denken
Het risico van malware agv illegale software mag toch wel min of meer algemeen bekend zijn?
Maw mocht het zo zijn dan wordt hier al dan niet bewust een risico genomen.
Mooier kunnen we het niet maken... ;)
 
Het bericht lijkt weg te zijn maar zo duidelijk was het nou ook weer niet. Meer een veronderstelling. Met de meeste illegale software downloads kan je niets, laatst heb ik nog gelezen dat veel gedownloade video's niet afspelen. Prettig weekend. Alfred 2
 
Als het niet illegaal was... waarom zou je dan het bericht met het bewuste screen shotje weghalen :eek:
 
[video=youtube_share;B5-X_3_Kpww]https://youtu.be/B5-X_3_Kpww[/video]
 
Het bericht lijkt weg te zijn maar zo duidelijk was het nou ook weer niet. Meer een veronderstelling. Met de meeste illegale software downloads kan je niets, laatst heb ik nog gelezen dat veel gedownloade video's niet afspelen. Prettig weekend. Alfred 2

Toen ik de impact zag, werd ik bang voor de schade die aangericht zou kunnen worden, en heb zodoende zo goed mogelijk die troep van mijn schijf gewist. (Low-Format zelfs)
 
Zou die term "Low Level Format", eens in de vuilnisbak kieperen, klopt geen hol van, onmogelijk door de consument zelf uit te voeren.

Zijn gewoon nullen schrijvers die daar voor worden aangeboden en geen low level format tools, wordt 1 x gedaan in fabriek waar de gegevensdrager wordt gemaakt en daarna is het onmogelijk.

http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/203931en
 
Het klinkt duur, daar zal het wel om gaan.;)
 
Zou die term "Low Level Format", eens in de vuilnisbak kieperen, klopt geen hol van, onmogelijk door de consument zelf uit te voeren.

Zijn gewoon nullen schrijvers die daar voor worden aangeboden en geen low level format tools, wordt 1 x gedaan in fabriek waar de gegevensdrager wordt gemaakt en daarna is het onmogelijk.

http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/203931en

Hallo Lange Pier
Dit was een "verduidelijk" bericht.
Om dus te corrigeren: Ik heb zowel die kapotte USB-stick als mijn backup-schijf geheel met Nullen beschreven, om de waarden daarin blijvend te laten verdwijnen.
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan