• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende kostensoorten samenbrengen in één kolom (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
Ik heb een financieel overzicht in een Excel blad met een kolom van datums en 4 kolommen van verschillende kostensoorten (zie bijlage test; in het echt gaat het om alle data van het jaar en meer dan 100 verschillende kostensoorten). Onder elke kostensoort staan meer dan 10 verschillende subsoorten van die kostensoort.

Op elke datum komt maar één kostensoort (en één subsoort) voor. De andere kostensoorten zijn leeg op die datum. Nu wil ik 1 extra kolom "Categorie" toevoegen (zie paarse kolom in de bijlage) waarin automatisch de betreffende kostensoort van die dag zichtbaar wordt. Deze heb ik in de bijlage al met de hand toegevoegd, maar hoe kan ik dit op een makkelijke manier automatisch laten doen?

(n.b. heb eerder een vergelijkbare vraag in dit forum gesteld, waarin de kostensoorten in getallen worden uitgedrukt; dit is een vervolg hierop. Hoop dat hier net zo’n mooie oplossing voor kan worden gevonden).
 

Bijlagen

  • test kostensoorten.xlsx
    44,7 KB · Weergaven: 30
Probeer deze eens:
Code:
F2: =VERSCHUIVING($B$1;;VERGELIJKEN("x";B2:E2;1)-1)
 
Dank Alex! Sorry voor mijn late reactie. Maar ik had hier in India een paar dagen geen internet. Ik heb nog wel een probleem, want ik heb me niet gerealiseerd dat alle cellen van alle datums van alle kostensoorten in mijn uiteindelijke sheet zelf ook al formules zijn. Ik schreef: "Op elke datum komt maar één kostensoort (en één subsoort) voor. De andere kostensoorten zijn leeg op die datum." Maar dat klopt dus niet. Er staan overal formules. En dan werkt jouw voorstel (F2: =VERSCHUIVING($B$1;;VERGELIJKEN("x";B2:E2;1)-1)) niet. Weet jij of iemand anders dan nog een oplossing? Dank!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan