• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Variabel bereik kopieren en plakken in overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steefpeef

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2017
Berichten
37
Hallo,

Naast mijn klachtenregistratie (blauw tabblad) wil ik iedere week een weekoverzicht (geel tabblad) versturen. Hierbij is een tabel die de openstaande klachten van die week moet laten zien.
Hierbij zijn dus 2 filters: klachten van de huidige week en de daarbij openstaande klachten. (dus niet met de status "Afgehandeld").

Met formules alleen kom ik niet uit, dus een VBA lijkt me daarbij de beste oplossing.

Alvast bedankt.


Bekijk bijlage klachtenregistratie weekoverzicht voor helpmij.xlsm
 
Handig zonder klachten in de huidige week ;)
Filter op week en klachten en druk dan op de knop.
 
Haha goede week gedraaid :cool:

Alle gekheid op een stokje, dat was ook mijn eerste idee, maar de lijst wordt daardoor steeds langer. Probleem hierbij is dat het bereik in de macro voor het uitsturen van de mail, maar tot Rij 36 gaat.
Hierdoor moet in dit bereik steeds de data van de huidige week komen te staan. Tenminste dat is de insteek.
 
Ok. Doe dat dan eens zo:
Code:
Set rng = Sheets("Weekoverzicht").Range("B3:G" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)
 
Zo kan het ook inderdaad.
Het enige is dat de formules in het weekoverzicht steeds doorgetrokken moeten worden om nieuwe data over te nemen en de filters opnieuw ingesteld worden. Maar als dat alles is.. luxe problemen haha

Het resultaat is in ieder geval wel wat ik zocht. Waarvoor dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan