webhostingprovider met gescheiden inlogs

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Een van de "eisen" waaraan een webhostingprovider voor een bedrijf moet voldoen, is naar mijn mening dat er meerdere inlogmogelijkheden zijn in het beheergedeelte van de provider.
De financiële afdeling/functionaris moet zelfstandig bij de facturen kunnen (en geen zicht hebben op de de wachtwoordresets e.d.).
De webmaster moet wachtwoordresets kunnen uitvoeren, maar hoeft niet per sé toegang tot de facturen (al zou hij/zij als "alleskunner" dit wel kunnen).

Is dit een te zware/onmogelijke "eis"?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik weet dat weinig webhostings dergelijke rechtensystemen achter het administartiegedeelte voor klanten hebben zitten.
Waarom? Ik gok omdat er weinig vraag naar is, en dat er vaak maar één iemand verantwoordelijk is voor de website.

Het enige wat de boekhouding hoeft te doen is de facturen ontvangen, maar dat kan vaak prima per mail.
En de webmaster is de 'master' die mag alles doen.

Als je alles gescheiden wilt hebben, dan zul je zelf aan de slag moeten met API's die je controlpanel (DirectAdmin/Plesk) aanbiedt en e.v.t je hostingprovider. En dan is het een kwestie om alles bij elkaar te programmeren met een rechtensysteem en een inlogsysteem.

Bij DirectAdmin weet ik dat er iets bestaat voor tijdelijke inlogacties met bepaalde rechten, genaamd 'Login Keys'. Hoe dit werkt weet ik niet, maar je kan er naar kijken als je DirectAdmin gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
FTP-accounts met gelimiteerde rechten zijn een wassen neus. Je kan zo een PHP-file uploaden waarbij je in alle beschikbare directories kan gaan klooien!
 
Met webdav onder https kun je eea veel beter beveiligen.
Stack heeft webdav, je kunt daar persoonlijke links uitdelen en zo.
Bijna alles beter dan FTP idd... :eek:

Tja.. maar wrs kun je dan als beheerder net zo goed de pdfs meteen zelf doorsturen?
Je moet het ook weer niet al te ingewikkeld maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit bij een hosting waarin ik meerdere accounts kan aanmaken voor dezelfde website.
Dus ik heb een website gemaakt voor iemand; deze krijgt de inlog gegevens van de hosting website. Zij/hij krijgt alle mails voor facturen etc. en ik heb daarin mijn eigen account en kan aanvinken waar ik mail voor kan/mag krijgen.

Ik hoef de facturen dus niet, maar wel wanneer er een update komt of andere mail die belangrijk is voor de webmaster.
 
Maar krijgt die persoon zonder admin rechten dan ook de facturen?
Kan me voorstellen dat de TS dat juist niet wil, begreep ik.
Kun je dat toelichten?
Want dit:
en ik heb daarin mijn eigen account en kan aanvinken waar ik mail voor kan/mag krijgen.
lijkt me typisch iets voor iemand die zelf admin is.
Dat lijkt me juist niet de bedoeling voor de financiële afdeling/functionaris.
Er staat nl:
en geen zicht hebben op de de wachtwoordresets e.d.).

Je veel meer ervaring hiermee dus ik ben benieuwd of aan al die voorwaarden tegelijk voldaan kan worden.
 
Mijn wens is dat er één "alleskunner" is. Hij/zij kan alles ontvangen, maar kan ook onderdelen uitschakelen.
Daarnaast moeten er voor diverse functies (zoals facturen ontvangen) één of meer adressen worden toegewezen.
Het is aan de "alleskunner" om goed na te kijken dat alle mailcategorieën zijn toegewezen aan een persoon.

Het belangrijkste vind ik dat bijv. de financiële afdeling niet de nieuw toegewezen wachtwoorden ontvangt.

Vooralsnog ben ik dus wel benieuwd welke webhostingprovider Femke98 heeft.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Maar krijgt die persoon zonder admin rechten dan ook de facturen?
Kan me voorstellen dat de TS dat juist niet wil, begreep ik.
Kun je dat toelichten?
Want dit:
lijkt me typisch iets voor iemand die zelf admin is.
Dat lijkt me juist niet de bedoeling voor de financiële afdeling/functionaris.
Er staat nl:
Je veel meer ervaring hiermee dus ik ben benieuwd of aan al die voorwaarden tegelijk voldaan kan worden.

Ja, de klant van mij (waar ik dus de website voor gemaakt heb) heeft het hoofdaccount.Ik heb bij de hosting het subaccount en kan inschakelen wat ik wil. Ik kan (en dat is al eens gebeurd) dus wel de wachtwoorden veranderen, de klant zijn e-mailadres veranderen etc.
Dit omdat de klant wilt dat ik dat kan. En dat kan je dus zelf instellen.

Ik had bij een klant ook dat ik de factuur kreeg; dat was maar goed ook want de factuur kwam bij de klant niet aan.
Maar dat kan ik uitzetten, dus ik kan mijn rechten veranderen.

Mijn wens is dat er één "alleskunner" is. Hij/zij kan alles ontvangen, maar kan ook onderdelen uitschakelen.
Ik ben dus de alleskunner, maar de klant ook. Alleen omdat zij er weinig tot geen verstand van heeft, mag ik die rechten ook. En anders kan ik dat gewoon uitzetten.

Ik heb een hosting die niet groot is, ik altijd kan bellen en niets met mail hoef te doen. Het is een onbekende maar klein en veel service vind ik fijner.

Overigens denk ik dat je bij de grotere dit ook wel kan regelen. Mijn domeinnamen staan bij Versio, daar kan je toch ook een hoop regelen. Ik zal eens in mijn account daar kijken of ik ook een subaccount kan aanmaken.

ps. bij Versio kan je een beheerder toevoegen aan een hostingpakket die je al hebt. Maar zoals ik kan zien dat je niet aangeven wie wat mag doen en zien of wie wat krijgt via de email.
 
Laatst bewerkt:
Maar zoals ik kan zien dat je niet aangeven wie wat mag doen en zien of wie wat krijgt via de email.
Tnx voor de toelichting. Dat is wel juist wat je wilt..
 
Let wel, ik heb geen extra account aangemaakt, ik heb gekeken hoe of wat.
Je moet dus bij dat extra account naam en toebehoren invullen, maar wat je daarna kan en mag doen, is mij onbekend.

Hoe dat zit bij Agonist (of hoe heet die ook al weer) en/of andere hostings, ik denk dat je daar gewoon naar moet vragen.
 
Prima, maar daar zat nu hem imho de kneep waar de TS mee zit.. (ik weet het ook niet en probeer alleen mee te denken/zoeken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan