BIOS HP Elitebook 840

Status
Niet open voor verdere reacties.

ODee

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Berichten
77
hallo,

ik zit met een probleempje
ik heb van een kennis een laptop mee gekregen omdat Windows niet meer op wilde starten.
Wat je zag was het blauwe scherm met die 3 grassprietjes en dat vogeltje, zal ik maar zeggen, meer niet.
Omdat er niets opstond wat bewaard moest blijven wilde ik er dus
een nieuwe versie van Windows opzetten alles ging goed..totdat ik de HD geformatteerd had toen werd mij mee gedeeld dat dat niet ging zie onderstaande tekst
---------------------------------------------------------------------------------------------
Kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer
ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de
schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb het vermoeden dat ik in de BIOS de UEFI moet veranderen in legasy of zoiets (heb dat al eens eerder gedaan) en dan zou het wel moeten gaan
maar zoals gezegd de laptop is niet van mij
het BIOS wachtwoord weet die persoon ook niet maar hoe kom ik nu in de BIOS om dat UEFI om te zetten in Legasy?

Iemand een optie of goed antwoord??

Het is dus een HP Elitebook 840

alvast bedankt weer
 
Wie beoordeeld dat dan of het een goed antwoord is?:cool:

Maare, is het opstartmedium ook een UEFI boot?

En welke Windows versie?

Met een UEFU system dient de harde schijf in een GPT indeling te staan, is die harde schijf nu maagdelijk leeg of heb je die in een MBR indeling gezet?

Ook kun je met een F of andere key via het boot menu voor de UEFI usb stick of DVD installatie medium booten.
https://craftedflash.com/info/how-boot-computer-from-usb-flash-drive
Bij een HP notebook is dat "ESC".
 
NOu Lange Pier als het werkt dan is het een goed antwoord dat kan ik dan nog wel beoordelen :cool:

het opstart medium is dus die HD die het niet wil doen als ik een diagnose progeje van HP laat draaien via een usb stick heeft ie het over UEFI
er stond eerst Win7 op ik wilde dat OS er weer opnieuw op zetten maar dat ging dus niet omdat de originele HD RAW was dus dacht neem ik een andere die ik dus ook geformatteerd heb
Ik dacht, doe een schone installatie maar dan krijg ik na die format dus de melding zoals boven beschreven.

ik heb al eens eerder zoiets gehad maar toen kon ik dus wel in de BIOS en daarna de OS installeren
probleem nu is dus dat ik niet in de BIOS kan :confused:
 
Heeft er wel Windows 10 als upgrade opgestaan?
Want W7 kan niet zomaar omgaan met UEFI en GPT.

In de gegeven link staat ook de key om in het UEFI (tis eigenlijk geen bios meer) te komen maar als er al W10 als upgrade op heeft gestaan en de UEFI is niet geëmuleed naar een bios via legacy/csm dan kun je W10 er weer zonder key's er opzetten, vraag is dan welke uitvoering erop stond, W10 Home of Pro en welke bit uitvoering, vraag het die kennis eens.
Harde schijf dient maagdelijk leeg te zijn, dus geen partities, al dan niet raw, dan wordt het een GPT schijf en zal W10 hem netjes indelen.
Hier haal je W10 op.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Gelijk op stick of DVD te zetten of de ISO ophalen en die met Rufus op een stick zetten.
https://rufus.akeo.ie/

En indien er die W10 op stond dan staat in de UEFI dat de Windows bootmanager als eerste staat om van te booten, dat zo laten.
 
Dag, Jammer dat het opstarten niet gewoon gerepareerd is. Vaak wil dat met te booten vanaf de Windows installatie schijf. Hier staat alle informatie over UEFI:

https://www.ct.nl/achtergrond/hoe-start-uefi-systeem-op-bios-modus/14699

Dat houdt ook in dat er in sommige gevallen andere firmware moet worden geïnstalleerd. Er zijn Windows versies die UEFI niet ondersteunen en versies die dat wel doen. De laatste zijn vaak de 64 bits versies en zo ook Windows 7.
 
Er stond win7 op heb ik begrepen..dus verder kon men mij geen info verschaffen
het zijn de gebruikers en verder dan aan en uit zetten en de programma's gebruiken komen ze niet

dus meer info heb ik niet
ga nog maar eens win10 Downloaden en kijken wat dat brengt Lange Pier.

Ik laat het wel weer weten als ikiets verder ben...of niet ;)
 
Hoi Alfred 2

idd jammer maar zij hadden ook geen instal disk oid dus tja dan weet ik het ook niet meer zo 1,2,3,
maar ik zal win10 ff downloaden en de optie die Lange Pier mij gegeven heeft eens proberen
misschien dat dat soelaas geeft...
 
Zijn wel tig uitvoeringen van dat ding en omdat er over UEFI wordt gerept vermoed ik dat er al W10 op heeft gestaan.
 
helaas Lange Pier
ik kijk net onder de battery en daar is een sticker
met daarop de installatie code
en verder staat erop Win7 Pro
 
Is er een (verborgen) herstelpartitie die met een combinatie van toetsen wordt aangesproken? Fabrieksinstellingen? Als er geen schijfje bij is, dan staan Windows bestanden van wat er op hoort misschien daar.
 
klo[t Alfred 2.

maar ik heb de handel geformatteerd en ook die partitie weggedaan want daar zag ie ook niets op
Heb de HD eerst als Externe aan de eigen PC gehangen vandaar dat ik weet dat er niets op stond.

MAAR ik heb het werkend gekregen

ik ben eigenwijs en weet eigenlijk van geenophouden
dus ik heb van mijn eigen laptop de HD eruit gehaald
daar die HD in gedaan van de HP Elitebook
toen daar win 10 op geïnstalleerd en toen weer terug uit mijn laptop naar de HP

en waardrempel hij doet het...ik denk dat is wat Lange Pier bedoelde en zo niet

heb ik het zelf bedacht maar wel met Lange Pier zijn info mbt win10 ff downloaden op de Windows site..

dus de laptop werkt wel maar de BIOS...daar ben ik niet in geweest:(

Case closed hoewel ik niet dat gedaan heb wat ik eigenlijk wilde doen :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan