Word Template's maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jupwijnen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2017
Berichten
4
Hallo allemaal!

Ik heb een paar vragen. Ik ben namelijk een template aan het ontwerpen, en bij gebrek aan wat kennis kan ik deze niet volledig voltooien.

Word Template:

- Is er een andere manier dan tekst in een voettekst te zetten om als je een nieuwe pagina opent dat hij dan dezelfde tekst overneemt (voor een memo naam geadresseerde etc etc) template dus. (deze vraag geld eigenlijk ook voor powerpoint template maken.)

- hoe kan ik een tekstveld koppelen. Voorbeeld: als ik achter onderwerp: ... op pagina 1 wat invul. dat hij dat op pagina 2 automatisch mee over neemt

- hoe kan ik een paginanummering automatiseren in de trant van 1 van de ...

Groet,

Jup Wijnen
jup.wijnen@me.com
 
- Is er een andere manier dan tekst in een voettekst te zetten om als je een nieuwe pagina opent dat hij dan dezelfde tekst overneemt.
- hoe kan ik een tekstveld koppelen. Voorbeeld: als ik achter onderwerp: ... op pagina 1 wat invul. dat hij dat op pagina 2 automatisch mee over neemt
Eigenlijk zijn al je vragen min of meer hetzelfde, maar deze twee zijn dat in mijn optie in ieder geval.
Je kunt tekst toewijzen aan een DocVariable, dat is dus een variabele die je overal binnen het document kan oproepen. Een voettekst zie je op elke pagina (afhankelijk van de voettekst instellingen) terug, eventueel voor losse secties. Je moet dan wél de variabele een keer vullen natuurlijk. Je kunt ook bladwijzers gebruiken, daar kun je ook naar verwijzen. Maar een bladwijzer is vrij simpel te verwijderen, en dan is de verwijzing uiteraard ook foetsie. Je kunt ook met Stijlen werken en die in een voettekst zetten.

Ik kom best vaak gebruikers tegen die hoofdstuktitels in de koptekst intypen, en idem dito voor de paragraaftitels. Nergens voor nodig! Ik gebruik vaak de optie waarbij de voettekst de laatstgebruikte tekst van Kop2 laat zien, gezien vanaf de onderkant van de pagina. Dus dan schrijf je een groot document met hoofdstuktitels (Kop1) en paragrafen met Kop2 en dan zie je in de voettekst de laatst gebruikte Kop2 van die pagina.
Kortom: met velden kun je een hele hoop automatiseren. Geldt dus ook voor je laatste vraag; dat model (Pagina # van ##) zit gewoon standaard in de keuzelijst, en die gebruikt de velden { Page } en { Numpages } om deze opmaak te maken.
 
Welnu, wat ik heb begrepen komt uit verschillende vragen, is dat je onderaan elke pagina in je document een voettekst nodig hebt. U kunt de kop- en voettekst in Word-document bekijken. Er zijn verschillende Word-sjablonen online beschikbaar met een behoorlijk fatsoenlijke kop- en voettekst. Proost


WordPress Managed Hosting
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan