word 2010 reageert nergens meer op,

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
136
Ik ben in word aan een belangrijk document aan het werk en daarnaast staat een browser op en spotify. dus ik schakel wat heen en weer. Ik wil weer verder in mijn word doc en zie de cursor helemaal naar boven lopen zonder dat ik er iets aan kan doen. Daarna staat alles vast, helemaal niets doet het meer in word. En ik zie ook geen cursor. andere programma's werken wel. Word wil ook niet meer 'on top', ik moet eerst andere sluiten om word weer op het scherm te krijgen. Wat heb ik gedaan? of liever hoe krijg ik het weer werkend?
is uitzetten een veilige optie in de hoop dat ie dan uit de tijdelijke back up het bestand weer naar boven haalt?
windows 10 en ms office 2010
o ja, ik probeerde word op te starten naast de open versie maar die blijft ook in opstarten hangen en afsluiten reageert ie ook niet op.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er inderdaad kritisch uit. Als je de pc hard uitzet, dan zou je een backup moeten kunnen herstellen van het document. Doet je verkenner het nog, dan zou ik de reservebestanden eerst ergens naar toe kopiëren zodat je die nog achter de hand hebt als het opnieuw starten niet het gewenste resultaat heeft. Heb je tussendoor af en toe eens gesaved (altijd nuttig bij belangrijke documenten :) ) dan heb je sowieso nog een versie waar je mee verder kunt.
 
Ja alles werkt nog. verkenner ook. even geprobeerd om een word bestand vanuit verkenner te openen maar dat werkt ook niet.
waar worden tijdelijke word bestanden opgeslagen?
Ja ik heb nog wel een kopie. alleen ik was er weer een flink eind verder in gegaan vandaag.
 
nou, ..
ik had via verkenner gezien dat er een auto herstel bestand was. Gezocht op*.asd.
daarom met een gerust hart de computer afgesloten, normaal, geen harde reset. en opnieuw opgestart.
word werkt weer normaal. Maar er werden geen auto herstel bestanden geopend. en via verkenner is het bestand niet meer te vinden.

Ik had een harde reset moeten doen?
wat nu? is het bestand nog ergens te achterhalen? anders hele dag werken naar de , nou ja je weet wel.
 
Dat riekt alsof je inderdaad de asd kwijt bent. Je kunt nog eens kijken in de temp map of daar wat staat.
 
Anders kijk eens of deze trial iets tetug vindt, kun je altijd nog beslissen hoe verder.
https://datarecovery.wondershare.com/document-recovery/recover-deleted-word-document.html

Maar maak eerst een iso van de C-schijf als dit de lokatie is waar Word bestanden volgens jou weggeschreven worden (kijk bij jouw eigen settings).
Die iso mount je gewoon heel simpel in Win10 en laat de recovery software zijn gang gaan.

Het beste: hang de schijf in een andere pc, maak de iso en ga met de iso aan de slag.
Want met elke actie op de probleem schijf verlaag je de kans op succes....
 
Bingo!

jippie ik heb hem weer terug met dank aan het programmaatje: everything. Die hou ik op de computer! simpel en snel. aanrader voor dit soort gevallen. Gevonden als *.tmp bestand Dat ziet er dan uit als ~28734654920.tmp met er achter een kolom waaruit je kunt opmaken of het een word, chrome of outlook ofzo document is en ergens een datum kolom. en dan kun je snel zien: datum en tijdstip waarop computer vast liep en dat bestand open je dan in word. Bingo! snel opnieuw opgeslagen met een andere naam.
 
Super...:thumb:
Nav het artikel waar de tmp bestanden ook in stonden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan