gebruikersnaam bij nieuwe windows install

Status
Niet open voor verdere reacties.

End0weR

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Berichten
71
Hallo,

Even een vraag over een nieuwe windows 10 install.

Als ik windows 10 installeer vraagt de pc naar mijn microsoft account. het e-mail adres daarvan is mic.s_place...
Eens de pc volledig geinstalleerd is, is de gebruikersnaam dan Mics_
Vind ik op zich toch een beetje vervelend...
Hoe ga ik best tewerk om een andere gebruikersnaam te hebben, vb, gewoon mijn voornaam ipv het begin van mijn e-mail (van mijn microsoft acc)?

Alvast bedankt voor de reacties...
 
Je hebt dan de kleinere letters onderaan bij een van de eerste installatie schermen niet goed gelezen, want daar had je kunnen kiezen voor elke willekeurige login naam (behalve vermoedelijk... Administrator, want die maakt het systeem zelf aan).
https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html

Een van de eerste schermen ziet er zo uit en kies dan voor onderaan, deze stap overslaan.
In de vervolg stappen moet je telkens kiezen dat je voor dat account geen Microsoft gegevens hebt... als je dat consequent volhoudt... wordt het een lokaal account.
Vul je 1x het email adres in.. zit je richting een Microsoft account te werken/maken,...

Ik heb nog nooit een MS account op Win10 systemen aangemaakt... ze hebben het een beetje verstopt, maar je kunt zonder problemen een lokaal account aanmaken.
Pas als je een app van MS wilt downloaden moet je daarvoor in de store inloggen, maar dat kan ook met een lokaal account, ook al proberen ze je soms het anders te laten denken...

Meer tekst onder in de link (kon even niet een net zo duidelijk NL site vinden, op Schoonepc staat het wat verspreid).
https://www.csoonline.com/article/2...-windows-10-during-or-after-installation.html
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jou antwoord.
Zover was ik ook al gekomen om op te starten zonder MS account.
De vraag was juist, als je het wel doet, hoe je dan jou naam kon zetten.
Maar dit zal dan waarschijnlijk niet lukken.

Bedankt voor jou antwoord :)

Afgesloten onderwerp.
 
Als je alleen je voornaam wilt hebben, zul je toch echt een Microsoft account moeten hebben met alleen die naam.
Mics_ zou dan Mics, of End0weR_ dan End0weR , moeten worden, als dat de bedoeling zou zijn..
End0weR@hotmail.com is mss nog wel vrij maar Mics vrijwel zeker niet.
Om van al dat gedoe af te zijn heb ik je dus maar meteen aangeraden hoe je het altijd goed kunt doen, immers voor een lokaal account heb je die beperking in principe niet.

Tav dit:
Zover was ik ook al gekomen om op te starten zonder MS account
Waarom laat je met dat dan eerst schrijven.... en kom er daarna mee aankakken.. :d
Kan ik mijn tijd ergens anders in steken en had ik alleen geschreven: "kan niet"....

Dus, als niet lukt wat ik net beschreven heb, zie ik er geen gat meer in.
Iemand anders wel?
 
Wel hoor, kan wel. Maar niet in je accountinstellingen op je pc.
Ga naar http://account.microsoft.com log daar in met je account, daar kun je je naam wijzigen.

Mijn naam staat daar al correct ingevuld, hij geeft blijkbaar de mail naam aan...

Is niks, zal installeren worden zonder account en dan na de installatie account opgeven.
"
@route99, sorry dat ik stoorde man... toch was de vraag hoe ik dit kon "met een microsoft account".

toch bedankt iedereen

grts
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan