• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cell waarden vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balfer

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
23
Ik ben een leek wat excel betreft dus heb ik een vraag.

Hoe bekom ik het volgende,

als cell A1 gelijk is aan B2 tel dan 1 op bij de waarde van cell B2

Dit had ik ergens gevonden maar werkt niet

=ALS(A1=B2,B2+1)
 
Maak van die komma een puntkomma.
Zonder voorbeeld documentje is dat het enige dat ik erover kan zeggen.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor, niet zo snel reageren svp.:d Mijn berichtje over de kringverwijzing even weggehaald omdat er voorbeeldje beschikbaar is die geheel anders is dan de vraag in de OP.
 
De mijne dan ook maar verwijderd ;)
 
Ik ga maar een bokje inschenken. Medehelper @JDV77 heeft blijkbaar een eigen interpretatie van de vraag gemaakt die ik aanzag voor het voorbeelddocument.

Dan blijft mijn opmerking staan dat het niet kan omdat het een kringverwijzing is.
 
Denk dat ik me maar bij jou aansluit :cool:
 
Dank heren voor de reacties, de bedoeling is dat na de vergelijking =ALS(A1=B2) en A1 en B2 gelijk zijn B2 met 1 word vermeerderd.

Dus als A1 = 4 en B2 = 4 moet B2 5 worden.

Kan dit eigenlijk want dit vindt ik nergens?
 
Loopt dit zoals voor ogen?
 

Bijlagen

  • Kringetje(cobbe).xls
    29,5 KB · Weergaven: 61
Balfer,

wijzig die 1 in A1 eens in 2.......
 
1 in een 2 veranderd maar maakt geen verschil, ik zie ook nergens een formule of zo..
 
Als je in A1 de 1 in een 2 veranderd wordt B2 in 3.
Wat je vroeg kan niet met een formule dus er zit een klein stukje VBA achter.
Als je het gebruik van macro's in het Vertrouwenscentrum uit heb staan zal er inderdaad niks gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ik was net iets aan het testen en merkte nu ook (eindelijk ) dat wat ik wou niet werkt, want zoals je zegt, als A1 en B2 gelijk zijn en je telt er 1 bij op dan zijn ze natuurlijk niet meer gelijk, maar ja ik ben dan ook niet zo lang naar school geweest:confused:

Ik bekijk het werken met VBA nu wel eens.

Dank u en sorry voor mijn trage hersenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan