Pop up meldingenscherm 'Microsoft wachtwoord moet aangepast worden'

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
362
Sinds circa een maand of twee krijg ik een pop-up vanuit de rechterzijde van mijn scherm, met de melding "Uw microsoft-account moet worden aangepast (hoogstwaarschijnlijk moet uw wachtwoord worden aangepast) enz....".

Wat ik ook lees op internet hierover en wat ik daarna ook controleer, bijv. bij Privacy-opties iets op Uit zetten, geen idee wat ik hiermee moet of hoe ik kan zorgen, dat het niet weer verschijnt.
En om nou zomaar mijn wachtwoord te gaan wijzigen, zonder dat ik de oorzaak ken?

Wie weet raad?
Svp niet als antwoord met de reeds voor de hand liggende oplossingen of links komen, die al bij eerste Google-zoektocht zijn te vinden, want dat heb ik zelf al onderzocht.
 
Laatst bewerkt:
Aan dat laatste stoor ik mij. Jij gaat over de vraag en niet over de antwoorden!
 
Aan dat laatste stoor ik mij. Jij gaat over de vraag en niet over de antwoorden!

Dat mag. Echter de achtergrond daarvan is dat ik bij vele vorige vragen regelmatig antwoorden krijg, waarvan al uit de vraagstelling blijkt, dat ik die gevonden of onderzocht heb. Maw, dat mijn vraag niet goed gelezen wordt. En daar stoor ik mij vaak aan. Vandaar mijn opmerking uit voorzorg.
 
Heb je een reden om een Microsoft account te gebruiken?
Zoniet, dan kan je beter een lokaal account aanmaken en ben je er ineens vanaf.
 
Tsja, zeg ik nu iets doms als ik voorstel om Microsoft NL hierover te contacteren?
Zoja, vertel me dan waarom het dom zou zijn ..
 
Tsja, zeg ik nu iets doms als ik voorstel om Microsoft NL hierover te contacteren?
Zoja, vertel me dan waarom het dom zou zijn ..

Nee, vind ik wel een goeie opmerking hoor, de eerste eigenlijk.:cool: Maar ik vraag me dan af...kun je Microsoft überhaupt wel bereiken voor zulke dingen? Is er dan een telefoonnummer of e-mailadres? Verwijzen ze je niet gewoon naar wat op hun websites staan? Waar ik dus niet het passende antwoord heb gevonden? Ik kan evt. eens gaan zoeken....als je nog tips hebt?
 
Microsoft klantenservice:
020 500 1500

Windows Helpdesk:
0900 3300003
 
Misschien heb ik eerder een hele hele slechte indruk van Microsoft gekregen, dat die mensen nergens te bereiken zijn en alles via website-info gaat. Volgens jullie kan ik dus zomaar bellen. Of via Facebook contact krijgen. Is geheel nieuw voor mij....Nou bedankt voor de tips, whittey en edmoor!
 
Je kunt met een lokaal account ook gebruik maken van zaken als Onedrive en MS Store.
Welke reden heb je dan om geen lokaal account aan te maken?
 
Tijdens de herinstallatie van Windows 10, vorige maand (wegens schoonmaakbeurt om pc-problemen mogelijk op te lossen) werd gevraagd of ik al wilde inloggen met mijn al bestaande MS-account. Dan zouden er meteen al veel updates binnen die herinstallatie gedaan worden van MS, niet daarna. Ik dacht: da's wel handig. En zo ontstond dus, dat ik als ik mijn pc aanzet, ik -ter beveiliging, want dat wil ik sowieso-eerst ga inloggen met het wachtwoord van mijn MS-account.
Pas als ik de oplossing voor mijn vraag niet voor elkaar krijg, ga ik misschien denken aan het afschaffen van dat MS-account voor inloggen, eerder niet.
Ik wil gewoon weten, waarom dit gebeurt, want er is geen logische verklaring voor.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm .... die updates werden bij mij ook meteen gedaan, heb sterke twijfels over dit argument, waar niet ervaren gebruikers vaker gevoelig voor zijn, wat ik prima kan begrijpen.
Microsoft gaat je niet overal een logische verklaring geven voor wat je tegen komt.. het is een gesloten systeem dus anders dan bijv Linux waar iedereen die dat wil en kan exact kan zien wat er gebeurt.

Ik zie wel dat je Gegoogelt hebt en dat je niet wilt dat we daar verder op in gaan, maar dat doe ik toch.
Het is veel krachtiger om in de Engelse taal te googelen... :d
En dan kun je bijv bij deze hit terecht komen:
https://www.kapilarya.com/you-need-to-fix-your-microsoft-account-for-apps-notification-in-windows-10

https://www.google.nl/search?client...1.64.psy-ab..0.4.340...33i160k1.0.M1lmyFO2YPs

Als je het woordje "solved" weglaat krijg je nog andere hits... mss betere?
 
Tsja, zeg ik nu iets doms als ik voorstel om Microsoft NL hierover te contacteren?
Zoja, vertel me dan waarom het dom zou zijn ..

Het lijkt een logische oplossing, maar je bent er kennelijk niet van op de hoogte, dat je moet betalen voor hulp.
Van de op internet gevonden nummers van Microsoft loodst 020-5001500 mij bij een verzoek om technische ondersteuning na veel de automatische antwoorden en keuzemenu's doorlopen te hebben, naar de aankondiging, dat het geld kost. Het helpdesknummer 0900-3300003 kost 90 cent per minuut. Ik zal niet zeggen,d at het een dom antwoord is, maar wel essentieel zeer onvolledig.
 
Dat is toch heel vreemd. Whittey doet een suggestie en daarbij moet volgens TS, Whittey een financiële afweging maken of die suggestie wel passend is voor TS. Laten we het er verder maar niet over hebben wie hier nu dom is. Je hoort het mij niet zeggen.
 
Dat is toch heel vreemd. Whittey doet een suggestie en daarbij moet volgens TS, Whittey een financiële afweging maken of die suggestie wel passend is voor TS. Laten we het er verder maar niet over hebben wie hier nu dom is. Je hoort het mij niet zeggen.

Beste Senso, het antwoord van whittey vind ik vergelijkbaar met dat mij wordt aangeraden contact op te nemen met een computerdeskundige of student aan huis, die net als Microsoft geld vragen. Dat vind ik niet zo passen bij een forum, dat mensen op gratis basis probeert te helpen. Dus vind ik het dan passend, als erbij wordt gezegd, dat het een betaalde service is. En als uiterste oplossing aangedragen wordt. En ik daar zelf niet werkendeweg, in de waan dat het gratis is, achter moet komen.
 
Laatst bewerkt:
Weer ontopic:
Is er al een lokaal admin account aangemaakt (het liefst eerst normaal account komt wel als de problemen opgelost zijn).
En dan alles checken, updates draaien en pop up waar dat echt moet beantwoorden.
 
Ik kan het volgende melden:

* De pop-up blijft al twee dagen weg.
Een andere persoon heeft op de pagina die ik in mijn vorige bericht heb genoemd, dezelfde ervaring.

* Op mijn vraag aan Microsoft, waarom dit rare signaal eigenlijk ineens optreedt kreeg ik als antwoord, dat ze er vanuitgaan, dat het na een update is gekomen.
'Gelukkig doet het geen kwaad en is het vrij simpel op te lossen'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan