geheugenbankjes niet op 1866 kunnen laten draaien, zijn allemaal 1866

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastianos

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2018
Berichten
18
Beste lezer,

Ik heb 2x16gb in mijn moederboard zitten, 2x4x4
Zijn de Corsair CML16GX3M4A1866C9 en de G-Skill F3-14900CL9D-8GBSR

Bijgevoegd heb ik een uitdraai van CPU-Z

In bios heb ik geprobeerd om ze allemaal op 1866 te laten draaien wat ook op de geheugenbankjes staat, echter hoger dan 1600 krijg ik ze niet..
Het enige verschil dat ik kan vinden bij ze is dat de Timing van de Corsair 9-10-9-27 is en die van de G-Skill 9-10-9-28

Wat moet ik doen om die dingen op 1866 te laten draaien?

Alvast bedankt. Bas

Bekijk bijlage DESKTOP-SDQQOU2.txt
 
Allemaal dezelfde bankjes gebruiken en niet 2 merken door elkaar, dat is in de meeste gevallen vragen om problemen.
Vaak struikelt een systeem over veschillende CL-waarden maar soms zijn ook andere minimieme verschillen voldoende om het samen goed functioneren te dwarsbomen...

Ik neem aan dat je geprobeerd hebt om de banken per merk-set wel op 1866 te krijgen en dat dat zonder problemen is geslaagd..?
 
Op XMP zetten wil niet?

Aan de andere kant, je merkt er echt niets van.
 
Het xmp staat op enabled.
De sets los van elkaar zijn wel gewoon in te stellen op 1866
Ik dacht eigenlijk te proberen of ik dat laatste getal in de timings gelijk kon zetten. Allebei op 27 of 28? Kan dat? is dat wenselijk? Wat is dan de beste is dat 27 of 28 (28 is langzamer toch dus dan die kiezen?)
Wat ik wel gek vind is dat het laden van best een zwaar programma (ableton live 9.7) niet sneller gaat dan alleen op de 16 gb op 1866 mhz.
Of loop ik nu te mieren****** en is het verschil sowieso nauwelijks merkbaar voor een levend persoon?

alvast bedankt beide!
 
Het zijn geen MHz maar Mt/s en je merkt er echt niets van de verschillen, superman miss.
Enige wat van belang is dat ze in dual-channel draaien, dubbele bandbreedte.
 
Dus gaan pielen met die 28 en 27 gaat niet helpen denk je?
Voelt mijn geheugen zich dan niet ondergewaardeerd op 1600? Voelt voor mij niet zo goed iig...
Ik denk dan gelijk; hup ik ga voor nog meer maar dan 4x8 of 8x8? Dan dezelfde wel...

het is een beetje tegennatuurlijk om ze onder de prestatie te laten werken....
 
Tja, je merkt er gewoon geen ruk van.

Waarom je er32 gig. in hebt gepropt ontgaat mij, maak je films?
 
Nou er kan 128 in dat moederbord, leek mij al veel maar goed. Als het kan; doen denk ik dan! Haha maar zie al twijfel bij jou....

Nee ik maak muziek, daarin heb je te maken met latency en dat kun je aanpassen in de programmatuur echter vreet dat geheugen. Ook het editen van samples kost best wat geheugen.
Daarnaast heb ik vreselijk veel apparatuur aan de pc hangen waarin ook van analoog naar digitaal
 
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Ik heb net in bios naar dual channel gezocht maar kan daar niets vinden. In de uitdraai in mijn eerste post van cpu-z weet ik ook niet hoe ik dat moet zien.
Waar kan ik dat zien / veranderen?
Staat dat los van quad core? Het draaien op Dual Channel dan?

Gr Bas
 
Heeft er niets mee te maken, tis of 1 baan of 2 banen waar gereden wordt, staat niet in de UEFI( vrougah bios) en in CPU-z staat het bij memory.

Kijk in het moederbord manual, daar staat het in waar de reepjes moeten als ze in single-channel staan, dual-channel werkt alleen als beide uit dezelfde batch komen, overigens.
 
volgens de instructies moest ik eerst de zwarte vullen beginnen bij 1, als er twee in zouden zitten draait hij dual, bij drie tripple en vier quad. Dit zijn sleuf 1tm 4
Ik heb de gskills in 1 tm 4 zitten en de corsair in 5 tm 8

Ze zijn dus allemaal gevuld. Dan draai ik dus quad?
 
Nope, kan alleen bij exact dezelfde rammetjes en je kunt het toch zien in CPU-z?
 
Bij Tabblad CPU zegt hij cores 4 en treads 8
ik zie 4 caches l1d, l1i, l2 en l3
Bij memory staat type ddr3, 32GB en channel #quad
dram freq 799.9 fsb:dram 1:12 CL9.0 trcd 10 trp 9 tras 27 trfc 150clocks en CR 2T

Dit zegt mij dus allemaal niets. Althans, dat hij dus quad core draait met 32GB en elke sleuf heeft 4gb in zich. Of hij nu Dual staat kan ik niet zien.
Waar draai ik nu op? Staat hij op dual?

Alvast bedankt, Bas
 
Bij memory staat type ddr3, 32GB en channel #quad
Heb je mazzel dat dat wil, op quad-channel dus, heeft niets met een quad core van de CPU te maken.
En de RAM draait op 1800 Mt/s.
 
Hoi Lange pier,

Ok, dus hij draait wel op 1866 begrijp ik. Waarom geeft hij dat dan niet aan in Bios?

Als dit dan allemaal klopt, dat hij quad core draait (dual channel...) en 1866 dan kan ik weer slapen....

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan