Mail Win. 10: Afbeelding koppeling URL tekst verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KevinL

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2015
Berichten
36
Vast een rare vraag, maar ik irriteer me aan iets in het (standaard) mail programma van Windows 10.
Soms krijg je emails met afbeeldingen, als je daar op klikt wordt er een URL van een website geopend.
Maar nog voordat ik geklikt heb en met de muisaanwijzer naar een afbeelding ga dan komt er een veldje waar staat:
'Klik of tik om de koppeling te volgen' met daarboven het gehele URL adres.
Sommige URL's zijn best lang dus als je met de muisaanwijzer naar zo'n afbeelding gaat zie je zowat heel de afbeelding niet meer door die lange URL tekst.
Bij internet browsers en volgens mij het mail programma van Windows Vista zie je die URL ook, maar dan gewoon in de balk onderaan het venster, dat stoort tenminste niet.

Kan dat veranderd worden ? :rolleyes:
Ik vrees ervoor, maar vraag het toch ff.
Heb al in de instellingen van dat mail programma gekeken, maar vind zo gauw niks.
 
Leuke topic om te lezen.

Hi Charlie,

Thank you for posting your query in Microsoft Community.

Well that’s an inbuilt feature and there's no option to disable it. Whenever you click on the picture or link mail, that particular link will always pop up.
Let us know if you have any further queries about Windows 10. We will be happy to assist you.
Thank you.
Thank & Regards,

SuJata Moktan.

Dit is het antwoord van Microsoft. Het eindigt met: "We will be happy to assist you." In het Nederlands: "We gaan geen poot uitsteken".

Anyone waiting on Microsoft to correct what is an obvious problem is wasting their life. After 3-4 years of doing nothing about the pop-up issue, not only in Windows 10 Mail, but in other MS apps as well, it should be obvious they have no plans to do anything.

Microsoft will determine what is good for you and call it a feature. In their mind, bugs are features, they never have bugs.
The whole feedback system seems designed to avoid technical/conventional complaints by users.
 
Zo te zien nog meer mensen die zich hier aan irriteren dus.
Geen optie om het uit te zetten helaas dus.

Ik heb recent een clean install gedaan van Windows 10, daarvoor had ik al de Windows 10 upgrade gedaan (had eerst Win. 7).
Na die upgrade stond Windows Live Mail er nog steeds op, zoals in Win. 7.
Eens kijken of ik dat nog kan installeren ... want was daar wel tevreden over.
 
Kijk dan even hier naar. In die andere topic las ik nog wel over een registerhack. En kijk ook even naar deze. Omdat ik niet met W10 etc. werk kan ik het niet goed beoordelen.
 
Een hover-over optie heeft iig minimaal wel een hele nuttige functie..: je kunt meestal heel snel beoordelen of je mogelijk met een phishing of trojan gerelateerd link te maken hebt...
Dus give it a thought, voordat je de hack toepast.....
Microsoft heeft wrs het daarom ingevoerd? Jammer dat ze het dan gewoon niet zo uitleggen als dat klopt.
 
Laatst bewerkt:
Tja die hover over hack ga ik toch maar niet doen, want als ik het goed begrijp is dat dan niet alleen voor Windows Mail, maar voor heel Windows.
In sommige situaties is het inderdaad wel handig als je de link ziet verschijnen, heb al meerdere abn amro mails gehad wat phishing bleek te zijn, als je dan op zo'n link staat zie je zo'n lang en vage website URL, ik zoek dan eerst altijd op internet of die mail wel echt is voor ik op een link klik.

Ik zal nog eens zoeken naar andere mail programma's, al dan niet gratis. Of ik moet er maar gewoon aan wennen in Windows Mail, ik zie wel. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan