VLC speelt niet alles in afspeellijst af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Ik selecteer alle bestanden in een map, doe rechtermuisknop en kies 'Aan afspeellijst toevoegen'. Dan speelt VLC dus niet alle bestanden af...maar kiest er gewoon zelf een paar uit.

Hoe los ik dit op?
 
Heeft dit misschien te maken met welke bestandsoorten aan VLC gekoppeld zijn?
Als je die een keer vastgelegd hebt heb je dat probleem niet meer. (altijd afspelen met)
 
Heeft dit misschien te maken met welke bestandsoorten aan VLC gekoppeld zijn?
Als je die een keer vastgelegd hebt heb je dat probleem niet meer. (altijd afspelen met)

Ik denk het niet want hij speelt videos met de verschillende bestandsoorten af, kiest bijvoorbeeld een paar movjes uit en een paar mp4, maar lijkt willekeurig te zijn welke.
 
Hier speelt hij mov en mp4 perfect af. Kan me wel herinneren dat die eerst met een ander programma verbonden waren (Windows standaard)
Nadat ik dat aangepast heb loopt het perfect.
Toevoegen aan afspeellijst werkt ook perfect.
Ziet het bij jou bij instellingen -> apps vergelijkbaar uit?
apps instellingen.JPG
Ik word en nu mee geconfronteerd dat ik nog wat moet aanpassen.
 
Hier speelt hij mov en mp4 perfect af. Kan me wel herinneren dat die eerst met een ander programma verbonden waren (Windows standaard)
Nadat ik dat aangepast heb loopt het perfect.
Toevoegen aan afspeellijst werkt ook perfect.
Ziet het bij jou bij instellingen -> apps vergelijkbaar uit?
Bekijk bijlage 317169
Ik word en nu mee geconfronteerd dat ik nog wat moet aanpassen.

Ja, bij mij is VLC ook de standaard videospeler. Hij speelt ook mov e.d. af maar niet alle bestanden die ik heb geselecteerd. Ook niet als ik ze handmatig sleep naar de afspeellijst trouwens of rechtermuisknop - afspelen klik. Hij speelt telkens iets van driekwart van de video's af.
 
Hallo Maysun,

Om te beginnen is het niet nodig om de vorige post te quoten. Dat staat er toch al.
Als je aangeeft - Hij speelt telkens iets van driekwart van de video's af. - dan weet ik niet wat je bedoelt.
bij iedere video stopt hij ma pakweg 3/4 van de speelduur
Of en dat lijkt me wat je bedoelt
3/4 van de lijst wordt correct afgespeeld. De rest niet.

Hoeveel items stop je dan in de afspeellijst. Allemaal films of ook/ alleen audio? Dan kan ik dat aantal bij mij ook eens proberen.
 
Ja, bij mij is VLC ook de standaard videospeler.
Is dit voor alle bestandstypen in de selectie?

Kan jij de bestanden allemaal afzonderlijk dan wel afspelen?

Vaak wil het helpen om VLC opnieuw en uit betrouwbare bron te herinstalleren. Controleer dan eerst met AutoRuns of alle onderdelen van VLC zijn verwijderd. https://docs.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/downloads/autoruns

VLC speelt alles af maar heeft problemen met DRM beveiligde video en er is een codex waar spelers maar tot een bepaald punt rechten op hebben en de video dan gedeeltelijk afspelen om dat te omzeilen. Probeer deze video's dan eens te remuxen. Een remux is een video ontdaan van extra mogelijkheden en in een andere container geplaatst.

Je kan ook VLC portable proberen. Deze hoeft niet geïnstalleerd te worden en een conflict met een andere speler is dan onwaarschijnlijk.
 
Het gaat om 3/4 van de lijst wordt afgespeeld, de rest niet. Bij iedere nieuwe selectie die ik maak kiest vLC zelf random welke hij wil afspelen. Het zijn allemaal videobestanden, geen audio. Bijna allemaal .flv, sommige ook .mov. VLC is voor beide de standaard speler. Het zijn wisselende lijstjes van soms maar 4, soms wel 80 filmpjes. Ik kan alle bestanden afzonderlijk afspelen.
 
Ik heb een afspeelllijst gemaakt van 50 items.
Loopt goed, maar wanneer kan ik zien of alles doorlopen is of niet?
Het gene wat speelt lijkt random gekozen te worden

Ondertussen is de afspeellijst ten einde.
afspeellijst.JPG

Heb echter geen idee of alles gespeeld heeft. Hoe kan ik dat zien?
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je werken met afspeellijsten.
Je selecteert alle bestanden en voegt ze toe aan een afspeellijst, Hier kies je voor één keer afspelen en sorteer je op bijvoorbeeld alfabetisch. Dan open je de afspeellijst met het knopje onder het afspeelscherm en sleep je de bestanden naar de plaats die je wilt. De afspeellijst speelt ze af van boven naar onder. Daar zou het programma zich aan moeten houden. Of het alles heeft gespeeld dat zie ik ook niet.

Op de afbeelding zie je wat je ziet als je het knopje afspeellijst tijdens het afspelen gebruikt.

Afspeellijst.JPG
 
Laatst bewerkt:
Of alles goed afspeelt zie je aan het totaal van de tijd. Aan het begin van het afspelen op de klok kijken en wanneer de lijst nog niet helemaal is afgespeeld de speelduur van de bestanden boven de op dat moment geselecteerde optellen. Als ik deze lijst bekijk dan zou de wekker op over drie uur gezet moeten zijn. Nu je deze lijst al hebt afgespeeld zou je kunnen weten dat dit meer dan drie uur duurde. De aanmerkelijk grotere video bestanden kan je trouwens naar beneden slepen. In verkenner kan je alles in een map selecteren bij Organiseren en onderaan voor "Meer details weergeven..." kiezen. Dan zie je precies de totale speelduur bij elkaar opgeteld.
 
Geheel verwijderen met bv revo uninstaller en dan weer installeren. Zou dat een oplossing zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan