Kan Windows niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
279
Eerst kreeg ik een melding dat mijn HD Capable but disabled was en nu staat er nadat de DVD met windows er op, wil installeren dat de hardware niet goed is geconfigureerd en dat setup niet verder kan gaan. BIOS heb ik S.M.A.R.T en detectie van hardware aangezet. HD gecontorleerd op een andere PC en daar deed tie het gewoon. Wat is hier mis?
 
Windows XP weet niets van SATA controllers daar dien je of via F6 en een floppy de driver te laden of de driver eerst slipstreamen in de XP installatie CD.
Zie geen optie in de bios setup om de SATA controller op IDE modus te zetten
http://www.asrock.com/mb/NVIDIA/AM2NF4G-SATA2/#Download
Kun je de SATA driver ophalen.

Om te slipstreamen.
https://www.ntlite.com/download/


Ik snap je uitleg, maar wat ik niet snap is waarom het nodig is, terwijl ik eerder probleemloos XP op deze PC kon installeren. De HD zat altijd al SATA aangesloten en niet IDE.
 
Laatst bewerkt:
XP heeft zelf geen sata controller driver, zou dan ook niet worden aangeboden door de mobo bakker.
Of het was al met een geslipstreamde cd gedaan, bij merk pc's had je dat wel eens of het was toch met een driver flop gedaan.
 
XP heeft zelf geen sata controller driver, zou dan ook niet worden aangeboden door de mobo bakker.
Of het was al met een geslipstreamde cd gedaan, bij merk pc's had je dat wel eens of het was toch met een driver flop gedaan.

Zelfde PC, dezelfde HD, dezelfde XP. Niks veranderd, waarom is het nu ineens dan zo'n probleem. Daar snap ik dus helemaal niks van. Het gaat hier niet om een merk PC, maar een zelf samengestelde.
 
Laatst bewerkt:
terwijl ik eerder probleemloos XP op deze PC kon installeren. De HD zat altijd al SATA aangesloten en niet IDE.
Je zou je af kunnen vragen waarom Asrock een SATA driver levert en daarbij ook nog eens een uitleg geeft over wat en hoe die moet gebruiken terwijl je dat dan volgens jou ook zonder die driver kan, hadden ze dat allemaal niet hoeven doen........

Slipstream dat ding of zet er een floppy drive in met een flop waar die driver opstaat, meer smaken zijn er niet.
 
Ik heb tussen de 5 en 10 x Xp opnieuw geinstalleerd op de betreffen PC zonder de floppy en nu beweer jij dat dat niet kan?
Op de PC waar ik nu achter zit heb ik ook al 2 of 3 x opnieuw XP geinstalleerd zonder de floppy.
 
Top, weer zo doen dan.
Hoe staat de SATA controller in de bios nu?
OnBoard SATAII Controller
Use this item to enable or disable the “OnBoard SATAII Controller” feature.
SATAII Operation Mode
Use this item to adjust SATAII Operation Mode. The default value of this
option is [non-RAID]. If you want to operate RAID function on SATA / SATAII
HDDs, please select [RAID].
Staat idd dat het wel kan zonder driver maar dan mag de controller niet op raid staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het uitgeprobeerd op RAID en non-RAID en het maakt niet verder ook niet uit wat ik doe. De setup wil niet installeren en daarbij krijg ik de volgende melding:

Setup kan geen vast schijfstations in uw computer vinden.

Zorg er voor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juist wijze zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is.
U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant geleverd diagnostisch programma of in een installatie programma uit te voeren.

De PC waar ik nu achter zit staat ook XP op en zonder problemen geinstalleerd zonder die driver, maar wat gebeurt er als ik hier XP opnieuw op moet/wil zetten, daarom ben ik er dus nogal gebrand op, om te weten waarom ik eerder altijd XP kon installeren en nu ineens niet meer.
Die driver is een probleem, want in deze Pc zit geen floppydisk, ik kan natuurlijk heel ingewikkelt gaan doen, maar is er geen simpele oplossing?
Ik kan mijn oude PC aleen booten van af DVD speler/brander en de floppy disk en heleeas niet vanaf USB stick.
 
Windows XP weet niets van SATA controllers daar dien je of via F6 en een floppy de driver te laden of de driver eerst slipstreamen in de XP installatie CD.
Zie geen optie in de bios setup om de SATA controller op IDE modus te zetten
http://www.asrock.com/mb/NVIDIA/AM2NF4G-SATA2/#Download
Kun je de SATA driver ophalen.

Om te slipstreamen.
https://www.ntlite.com/download/

Nou heb ik nog een oude PC en daar zit een floppy driver in, maar geen enkele floppy werkt, kan ook niet iets vinden waarom dat ie niet werkt. hij is wel zichtbaar in BIOS en ook in de verkenner. Hoe krijg ik die floppy nu aan de gang?
 
Is er nou niemand die me kan vertellen hoe ik die floppy weer aande gang krijg??? Ik ben echt de wanhoop nabij, niks wil en niks helpt
 
Inmiddels heb ik met behulp van een hele oude PC een diskette gemaakt met de SATA driver, de diskette is goed, maar het werkt niet. Ik kan nog steeds XP niet installeren dus wat nu?
 
Je had 'm ook kunnen slipstreamen.

En bij installatie F6 gebruikt en dan, de meen ik, oem.info gekozen?

Wat ik niet snap is dat je volhield dat het ook zonder kan, wat ook in het manual staat en waar ik ongelijk in had en dat je het nu wel met een diskette gaat proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan