Mede8er mediaspeler fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik gebruik voor het afspelen van videobestanden op mijn TV een Mede8er ME400XS2, welke de media op zijn beurt leest vanaf mijn Synology NAS (bekabeld).
Tot voor kort werkte dat vlekkeloos, echter sinds een paar weken loop ik voortdurend tegen het probleem dat de Mede8er na opstarten geen verbinding wil maken met mijn netwerkmappen. Er is geen duidelijke oorzaak, er is niets in de instellingen van de Mede8er, noch het netwerk, noch de NAS gewijzigd. De Mede8er maakt verbinding met de NAS via een statisch, handmatig toegewezen IP-adres.
De Mede8er "hangt" eindeloos tijdens het benaderen van de netwerkmappen, en enige oplossing is om het apparaat spanningsloos te maken (gewoon de stekker eruit dus, want hij reageert verder nergens op) en hem daarna weer opnieuw in te schakelen. Daarna werkt het vreemd genoeg wel.

Ik ben er vrij zeker van het probleem ligt bij de Mede8er, want met een laptop of tablet kan ik diezelfde netwerkmappen en bestanden welke daarachter zitten gewoon probleemloos benaderen. Het lijkt dus niet waarschijnlijk dat het aan het netwerk of de NAS ligt.

In een poging het probleem op te lossen, heb ik al 2 keer de fabrieksinstellingen van de Mede8er gewijzigd, maar dat heeft helemaal niet geholpen. Even heb ik al overwogen om het ding gewoon bij het vuil te zetten en een nieuwe, betere en vooral snellere KODI-gebaseerde player te kopen, maar ik maak me zorgen dat ik dan snel tegen een vergelijkbaar probleem loop zolang dit niet is opgelost. Iemand een helder idee waar het probleem zou kunnen liggen?
 
Laatst bewerkt:
Een oplossing voor het probleem heb ik niet maar zelf heb ik m'n Mede8er al lang vervangen door een Google Chromecast en Plex Server.
Werkt perfect en geeft ook de mogelijkheid je content buitenshuis te bereiken.
 
Mja... dat zou kunnen natuurlijk, maar ik heb een bescheiden Synology DS216SE, geen idee of PLEX naar behoren gaat werken.
 
IK heb ook een simpele NAS en wat gedeelde schijven in m'n PC.
Geen enkel probleem mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan