Vraag: Huidige stijl geeft soms Standaard + iets extra aan. Waarom is dit ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unit1

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2018
Berichten
18
Als ik in het tabblad stijlen een vinkje plaats bij: Aanduiding voor direcrte opmaak weergeven
zie ik:

Lijst opsom teken2 + R,G,B (19,0,155)

in plaats van

Lijst opsom teken2

Het uiteindelijke resultaat ziet er in beide gevallen hetzelfde uit.

Waarom is dit of wat betekent dit
 

Bijlagen

  • 2018-01-29_10-26-01.jpg
    2018-01-29_10-26-01.jpg
    4,9 KB · Weergaven: 33
  • 2018-01-29_10-26-49.jpg
    2018-01-29_10-26-49.jpg
    3,6 KB · Weergaven: 36
Word heeft de neiging om allerlei stijlen toe te voegen op basis van eerdere opmaakaanpassingen. Heel irritant, maar je kunt die ’handigheid’ uitzetten in de opties. En in het stijlenmenu kun je die ‘extended’ stijlen uitzetten.
 
Hoe wordt die handigheid genoemd? Ik heb de opties nagelopen maar ik kan niet iets vinden dat omschrijft wat je bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Dat is de optie <Opmaak bijhouden> in het blok <Geavanceerd>. Microsoft zegt er dit van in de Help:
Opmaak bijhouden Selecteer deze optie om de opmaak bij te houden tijdens het typen. Hierdoor kunt u gemakkelijk dezelfde opmaak ergens anders toepassen. Deze optie moet zijn ingeschakeld voordat u de opdracht Tekst met soortgelijke opmaak selecteren kunt gebruiken in het snelmenu dat wordt weergegeven als u met de rechtermuisknop op geselecteerde tekst klikt. Voor een lijst met de opmaak die u hebt gebruikt, klikt u op de opdracht Opties in het deelvenster Stijl en schakelt u de selectievakjes Opmaak voor alineaniveau, Tekenopmaak en Opmaak voor opsommingstekens en nummering in.
Wat ze dus bedoelen, is dat ze elke nieuwe vorm van opmaak als een stijl toevoegen aan het menu. Zodat je alle tekst met die opmaak kan selecteren.

Daarnaast heb je in de opties van het Stijlenpaneel ook nog een paar vinkjes die je uit kunt zetten, namelijk bij <Selecteer de opmaak die u als stijl wilt weergeven>:
- Opmaak voor Alineaniveau
- Tekenopmaak
- Opmaak voor opsommingen en nummering

Als je dat inregelt, ziet je paneel er weer wat fatsoenlijker uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan