• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen onderaan lijst plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Berichten
332
Hallo,

in bijlage een file met selectielijst aangemaakt via gegevensvalidatie.
Mijn probleem is dat de lege cellen telkens verschijnen als ik het bereikt aanklik in bereik A2:A80
de lege cellen worden later ingevuld telkens er nieuwe personen bijkomen.
Kan iemand mij helpen met dit op te lossen aub.
ps: 2de punt is als ik de eerste letter invul of dan de naam die begint met deze letter reeds verschijnt.

Bekijk bijlage boomke wies.xlsBekijk bijlage boomke wies.xls


mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Luc,

Ik heb hier nog een voorbeeld bestandje uit de oude doos ".xls"
Hier kun je uitbreiden zoveel je wilt, ik zou de lijst wel op een apart blad zetten.
 

Bijlagen

  • voorbeeld_valideren_uitbreiden.xls
    42 KB · Weergaven: 33
2de punt is als ik de eerste letter(s) invul of dan de naam die begint met deze letter reeds verschijnt.
Kijk eens of het hiermee lukt
 

Bijlagen

  • Copy of boomke wies-1.xls
    85 KB · Weergaven: 24
Ad Bekude,Plongske,popipipo,

eerst al bedankt voor de reacties

Misschien de vraag niet juist gesteld
Als ik in cel A2 de lijst aanklik moet deze worden weergegeven zoals in kolom W2:W80
nu is het zo dat niet alle cellen tot W80 zijn ingevuld (lege cellen) maar deze zitten wel in het bereik van de gegevensvalidatie waardoor de lege cellen zich steeds bovenaan de lijst zetten als deze aangevinkt worden.
nu is het de bedoeling dat de lege cellen niet zichtbaar of onderaan de lijst zitten:ik heb en oplossing gevonden voor dit fenomeen (heb in de lege cellen een punt gezet waardoor deze onderaan de lijst blijven staan( simpele oplossing) niet netjes maar het werkt.
2de punt is als je delijst aanklikt en de eerst letter intikt de naam reeds verschijnt (bij meerdere namen met dezelfde beginletter deze wordt aangepast als je de tweede letter invult

bij de oplossing van popipipo doet hij iets anders,ik kan daar de hele lijst niet zien als ik niets invul
Bij de reactie van plongske met dynamische gegevensvalidatie vind ik zo niet onmiddellijk en oplossing.
Bij de reactie van Ad geraakt ik ook niet veel wijzer

ps:zal wel aan mij liggen ;ben niet zo mee met deze materie


Bekijk bijlage Copy of boomke wies-1 (2).xls

mvg,Luc
 
k kan daar de hele lijst niet zien als ik niets invul
Lijkt mij niet een groot probleem je weet toch welke naam je wilt selecteren.
Tik de eerste letter en je hebt een heel kort zoeklijstje.
 
popipipo,
ge hebt volkomen gelijk:d

ik heb te snel gereageerd,probleem is opgelost,hartelijk dank voor de oplossing en misschien tot later.



mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog iets over het hoofd gezien.
Als ik het blad leegmaak maak hij enkel de cel B1 leeg en laat de andere datums ongemoeid (wat de bedoeling is);
Nu is het zo dat in de cellen C1,D1 enz. de vorige datums blijven staan,kan daar een formule ingezet worden zodat als er in cel B1 niets staat de andere cellen ook leeg zijn.
ps:staan formules in die de datum autm. aanpassen als cel B1 ingevuld word.:d
Bekijk bijlage boomke wies afgewerkt.xls


mvg,Luc
 
popipipo

als ik de formule invoer krijg ik een fout , er verschijnen enkel nummers.
=ALS(B1="";"";B1+7) geeft 43167 / 43174 enz. in de volgende cellen


mvg,Luc
 
was weeral te snel , is reeds opgelost:eek:
bedankt voor de oplossing en misschien tot later:d


mvg,Luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan