• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij kopieren naar een nieuw tabblad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

UUstudent

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2018
Berichten
53
Hallo!

Voor mijn werk moet ik personeelsgegevens uitwerken.
Het komt erop neer dat ik nu één grote tabel heb. Van deze grote tabel wil ik nu van elke rij een apart tabblad hebben. In de kollommen staan dingen als: personeelsnummer, brandveiligheid training, achternaam etc. Per rij wordt er één medewerker genoemd en dus de gegevens van de bovengenoemde kollommen ingevuld. (datum wanneer die werknemer de brandveiligheid training heeft gehaald, zijn/haar achternaam)

Nu wil ik graag van elke werknemer een individueel tabblad hebben met daarop alle gegevens.

Het eerste werkblad heet: Bevoegdheden tabel
Alle andere tabbladen krijgen de naam van de desbetreffende werknemer.

Dus tot zo ver heb ik alles telkens handmatig gedaan en heb formules als:
='Bevoegdheden tabel'!AA5
='Bevoegdheden tabel'!X5

Op het moment dat de volgende persoon uitwerk kopieer ik het tabblad van de vorige werknemer en verander dan handmatig elke 5 in een 6. Dus:
='Bevoegdheden tabel'!AA6
='Bevoegdheden tabel'!X6

Is er een manier waarop ik dit automatisch kan gebeuren? Anders moet ik dit nog 83 keer doen en dan wordt het echt monniken werk. Plus ik zou graag beter worden in het gebruiken van Excel.

Bij voorbaat dank!
 
Waarom zou je in vredesnaam een excelsheet met 83 tabbladen willen hebben... Wat wil je hiermee bereiken?

Waarom niet de gegevens die je wilt hebben opzoeken in de grote tabel?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met je eens dat 83 tabs veel is. Maar het idee is dat tijdens een functioneringsgesprek er voor iedere werknemer een los sheet kan worden afgedrukt met daarop alle info van die persoon.
Het bestand kan ik helaas niet uploaden omdat het personeelsgegevens zijn.

Als jij een manier weet waarop voor elk persoon een makkelijk overzicht gemaakt kan worden hoor ik het ook graag.
Ander zou ik graag een antwoord krijgen op de eerste post.
 
Natuurlijk kan je je bestand niet uploaden. Maar je kan wel een representatief voorbeeldje maken, of de gegevens erin vervangen door dummy-gegevens.

Kijk maar eens:
 

Bijlagen

  • opzoeken (AC).xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Dit is een voorbeeld hoe ik het zou oplossen.
(in dit voorbeeld gaat het over leden, maar met een beetje knip en plakwerk is het vrij snel aangepast voor personeel)
(zeker niet met 83 sheets:shocked:)
 

Bijlagen

  • ledenlijst.zip
    643,1 KB · Weergaven: 27
Bedankt voor alle snelle reacties!

AlexCEL, jouw voorbeeldje was erg nuttig! Ik was nog onbekend met de VERT.ZOEKEN optie maar na een beetje puzzelen is het me gelukt.
Het enige wat ik niet voor elkaar kreeg was dat filter bij het kopje naam uit jouw voorbeeld. Op het moment heb ik nu een tweede tabblad waarin letterlijk de naam van de werknemer getypt moet worden i.p.v. een pijltje waarop je klikt. Op zich ben is dit prima maar ben toch benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Ziet er net iets strakker uit namelijk!

Verder kan dit topic wat mij betreft gesloten worden.

Groetjes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan